Sunday, March 8, 2009

PRK Bukit Selambau - lobi-melobi seperti kaduk naik junjung

Usaha lobi melobi pucuk pimpinan UMNO nampaknya sedang hebat berlaku. Yang terloncat-loncat macam kera kena belacan dan seperti kaduk naik junjung ialah Ketua UMNO Bahagian Merbok, Tajol Arus Mohd Zain.

SB rakyat yang baru balik dari Putrajaya melihat Tajol telah mendirikan khemah di hadapan pejabat Datuk Najib sebagai usaha melobi untuk dicalunkan bertanding dalam PRK Bukit Selambau. Kelihatan juga beliau dan kumpulannya bergentayangan dengan kereta-kereta mewah di dalam kawasan mencari sokongan.

Maklumat terbaru dari SB Rakyat juga menyatakan Dato’ Ganesan Subramaniam, Timb Pengerusi MIC Kedah juga tidak kurang hebatnya melobi Samy Vellu kerana beliau telah medengar angin-angin bahawa Samy Velu lebih mirip untuk meletakkan calun “recycle” Dato’ V.Saravanan.

Menurut SB Rakyat juga, sudah menjadi semacam lumrah sikap dan perangai Tajul suka menggasak dengan aggresif untuk memerolehi sesuatu jawatan, baik untuk calun atau untuk pengerusi mana-mana syarikat. Sikap yang sama juga tidak berubah apabila beliau pernah menggasak Daim dahulu semasa Tun Daim Ketua UMNO Bahagian Merbok dan beliau selaku Ketua Pemuda UMNO Bahagian Merbok.

Jika presiden UMNO lemah dan kurang maklumat di peringkat akar umbi nescaya akan termakan dengan asakan beliau bersenjatakan mulut yang celupar dan sedikit kurang ajar.

Najib seharusnya tegas dan mendapat maklumat yang tepat diperingkat akar umbi demi kehendak RAP(rakyat atas pagar) walaupun calun itu adalah sahabat sebantal kita.
Jika ini boleh dipisahkan maka Najib adalah pemimpin yang “precise”, bijak dan “no bullshit”.

36 comments:

  1. kita tunggu hasil kajian sebuah syarikat berhubung kehendak pengundi DUN Bkt Selambau. tatau plak sapa yg arahkan diadakan kajian tersebut. bernasib baik anda akan terima panggilan telefon dan diminta untuk beri maklumbalas berkaitan calon & parti untuk DUN tersebut.

    ReplyDelete
  2. Mamito,

    Semalam kita tengok filem tak silap tajuk 'Pursuit Of Happiness' kisah satu negro hidup makin lama makin susah sampai bini lari, rumah takdak kena tipu, masuk jel, duit disita dan akhir hidup merempat dlm tandas dengan anaknya. Tapi dia bertekad mau ubah hidupnya dengan menjadi broker saham walaupun tarak gaji sbg trainee dan akhirnya jadi millionaire. Saya suka semangat negro tu kalau kejar cita2 sampai jadi, nak ambil kira pendapat orang apa satu pun tak jadi. Teruskan perjuangan...

    Papitor

    ReplyDelete
  3. Mummy,

    Lobi di Merbok cukup hebat,minggu lepas Tajul jemput semua Ketua Ketua Cawangan,Ketua ketua Peti Undi,AJK Bahagian,Pemuda, Wanita,Puteri dan Jawatankuasa Pilihanraya DUN Bukit Selambau hampir 250 orang ke rumahnya di kawasan MEWAH untuk The RICH and Famous yang terletak di LAGENDA HEIGHTS untuk satu MAJLIS SERAH WANG UNTUK KERJA PILIHANRAYA.

    Wow ! hebat mummy ! tiap tiap orang di beri RM 300 untuk kegunaan peribadi(RM 300 kali 250 orang = RM 75,000 ).Ini tidak termasuk wang untuk buka tiap tiap Daerah Mengundi sebanyak 22 Daerah Mengundi.

    Bayangkan Mummy berapa banyak wang yang telah ditabur oleh Tajul,saya anggarkan sudah lebih RM 100,000.

    Persoalannya dari mana wang sebegitu banyak datang ? adakah dari Perhubungan Negeri Kedah ? Ibu Pejabat UMNO Malaysia,Tauke tauke atau dari SINGAPURA ?

    Mummy tolong semak had perbelanjaan tiap tiap calon DUN bakal bertanding,kalau tak salah saya RM 100,000 saja dan Parlimen RM200,000.Ini baru buka gelanggang belum penamaan calon lagi dah belanja lebih dari RM 100,000.

    Bukan itu saja ada lagi yang Tajul dah buat seperti majlis makan malam dikelab Permaipura untuk semua petugas pilihanraya termasuk parti komponen,berbelas ribu dibelanjakan.

    Majlis kecil kecilan di Swiss Inn belum bayar hampir RM10,000 dan beliau akan buat kenduri besar besaran untuk Perkahwinan anaknya pada 14 mac 09 .Dengar khabar ramai calon calon yang akan bertanding Timbalan,Naib Presiden dan Ahli MKT akan hadir.

    WOW !

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya tajul urus yg nak bertanding di Bkt Selambau,sbb tu ia beria-ia melobi sakan.Tajul Urus adalah kroni rapat dgn najib.Tajul tidak akan benarkan Zubir untuk bertanding.Inilah masalah dlm UMNO rebut nak bertanding.Tamak sungguh!!!!!.....

    ReplyDelete
  5. TAKDAK SAPA-SAPA NAK CALONKAN MIE LAWYER KA JADI CALON DUN BKT SELAMBAU. DIA PUN BERBAKAT DAN MANTOP. INSYA ALLAH MENANG

    ReplyDelete
  6. 1.TAJUL URUS MD ZAIN BUKAN ORG NAJIB
    a.Confirmed Tajul bkn org Najib. Sapa yg cakap tu sah tidak cukup kenal siapa dia Tajul.
    b.Dia pernah kata Tun Mahathir bg apa kat dia, Pak Lah ada benda bagi kat dia.
    c.Tajul org Pak Lah dan KJ. Brpa co dia pegang, brp kontrak yg dia dpt.
    d.Dia hanya berpura-pura org Najib. Sbb itulah dia perlukan jawatan Ketua Bhg untuk hidup selepas ketiadaan Pak Lah. Jika tiada jawatan ini, mampus dia sebb sblm ini segala kontrak yg dia dpt melalui jalan politik.
    e.Klu dia org Najib, mana mungkin dia menaja Sepol org KJ untuk Ketua Pemuda Merbok. Khabarnya Sepol sakit, ada kat Metro Hospital (tercekik duit Rasuah kot)
    f.Dia lobilah sampai tapak kasut berlubang, tak akan dpt jd calon Bkt Selambau.
    g.Dia sudah kena taruh dgn Perhubungan Negeri dan UMNO Malaysia terhadap perbuatannya ke atas Ketua Puteri Merbok.

    2. ISTIMEWANYA TAJUL
    a.Menurut suara-suara ahli UMNO yg sumber mereka dari Man Boleh, sapa yg tak sokong dia waktu pemilihan kalau nk berbaik dgn dia kena salam cium tangan. Boleh Tanya Man Boleh , naib ketua dan AJK yg hadir mesyuarat AJK Bhg.
    b.Buy vote and get people adalah kaedah yg dia gunakan. Dia hanya mempertaruhkan RM shj dalam memenangi @ beli hati orang.
    c.Jemputan majlis/ acara UMNO Bhg Merbok hanya kpd Ketua2 Cwangan tertentu sahaja. Begitu juga dgn Ketua Pemuda.
    d.Telah menyediakan pakej mengembirakan Syed Osman untuk mengetuai Unit IT dgn puteri2 yg buta IT tetapi pandai ngedik. (Satu Malaya dah tahu apa yg berlaku- You are good hero lah Pak Tuan…. Ajaq Badrul sama. Daging Paya Nahu sedap tak? ).
    e.Org yg di sekelilingnya 95% berpendidikan rendah. Pendidikan rendah bukan subject, yg penting senang dia kelentong. Contohnya Lee Jerung klu Tajul bg taik kambing tp habag kata majun, dia telan. Lee Tapai pn sama! Din PA Taman Wira x pernah minum kopi RM4.00 ke atas la boleh minum…pecah la kepala la. Shukur TNB sblm ni x pernah makan steak, boleh makan la ni….pecah kepala mcm hindu mabuk.
    f.Sapa2 nk minum atau makan atau kedua2nya sekali kat Makbul tak ada hal, dia ada buku 555 kat situ.
    g.Tidak lama lg, Radix pun ada buku 555. Kakak yg berniaga dpn bilik gerakan tu harap2 tak terkena dgn puak-puak UMNO. Org UMNO ialah PAKAR MAKAN FREE, jgn marah!!! Kenyataan. Dgr kata boleh makan FREE, dia makan mcm esok tak boleh makan dah.

    3.AZMI RAHIM
    a.Dari rakaman yg di buat di White Coffee, beliau fade-up dah dgn politik.
    b.Rakaman itu juga mengambarkan yang factor RM adalah segalanya bg ahli UMNO. Sapa bg lebih dia menang! Itulah pekara yg Azmi Rahim tidak suka.
    c.Azmi Rahim adalah seorg jutawan. Datuknya adalah taukeh Lombong bijih. Bapanya juga seorg taukeh Lombong Bijih Timah. Apa yg dia nk hairankan!
    d.Cara dan kaedah yg dia buat dan tolong org2 di Merbok berbeza. Dia tidak membeli org dgn RM.
    e.Dgr khabar dia tak kisah org nak kata dia kedekut. Dia bkn ada hutang pun dgn juak-jauk UMNO. Masalahnya org UMNO khasnya Perwakilan UMNO definasi kedekut ialah kalau tak hulur RM kat depa. Itu maksud kedekut. Hang tlg apa pun seperti bagi diskaun lawyer fee ka tidak dikira sbg sumbangan. Itu penyakit UMNO yg perlu di buang.

    ReplyDelete
  7. Sungai Tukang,
    Setiap komen tuan mohon ada support evident jika tidak ia menjadi fitnah dan borak kosong.
    Jika terdapat mana-mana kelemahan di dalm parti cuba perbaiki dari dalam bukannya hentam keromo sahaja.
    Terima kasih.
    Ikhlas,
    Pak Hasan

    ReplyDelete
  8. Pak Hassan,

    Apa yang Mummy kata berkenaan Tajul adalah betul.Apa yang zam zam ala kazam kata pun betul yang Sungai Tukang kata lagi betul, kalau tak percaya sila tanya Dr Ismail Daut. Man Boleh dan Qirah K/Puteri Merbok.

    Pak Hassan tolong hantar SB rakyat pi siasat! nanti bila dah confirm mai bagi tau.

    ReplyDelete
  9. Pak Hasan dok bertahan Tajul ka? Kalau tak ada bukti kami tak cakap kat sini.
    Selama ini suara kami tak didengari. Buat kami macam tunggoi kayu. Kalau tak percaya kami ada semua rakaman, file, laporan dan gambar-gambar.
    Kalau kami bongkar lari tak cukup tanah macam Elizebeth Wong.

    ReplyDelete
  10. To Pak Hassan termasuk seluruh Hassan dalam Merbok termasuklah Hassan Kona Bt5.

    Anda adalah orang yg ketinggalan walaupun usia anda mara ke hadapan. Buatlah homework sikit. Pengundi yg bukan ahli UMNO ramai dari ahli UMNO. Ahli UMNO khasnya KESEMUA AJK di semua peringkat di Merbok semuanya bkn tahu guna akai? Majoriti tua2 dan wanita pula majoriti monopouse. Masih menggunakan kaedah lama dlm kerja2 pilihanraya. PKR dah advance!
    Hidup jangan pura2? Lakonan yg anda sentiasa HERO BAIK sepanjang masa tak mau nak bercalar semua org tahu.
    Anda akui tak yag Tajul guna wang untuk menang Ketua Bahagian? Kalau jawapan TIDAK, esok pergi hospital buat medical check-up! Suruh doctor calibrate sencor! Kalau di beri ubat, makan ikut peraturan. Tetapi jgn makan ubat Zuffa Farmasi, sencor blh rosak lagi.
    Kalau tak sihat juga, masuk Metro. Boleh temankan Sepol.
    KALAU MASIH TAK PUAS HATI LAGI, pi repot Polis. Jgn lupa repot satu kes tahun lepas di Grand Central Hotel, kes hilang duit RM2000.00. Kesian kat hamba Allah tu, duit dia hilang tak ada sapa tolong repot.
    Pak Hasan,
    Ahli UMNO di peringkat bawah selain yg bertaraf perwakilan semuanya memendam rasa. Segala feedback tak di dengar. Segala masalah di beritahu ibarat mencurah air ke atas daun keladi. Buat2 pay attention shj. Bila nak buat kerja2 belemoih, dan2 cakap bab semangat parti. Org jemu dah!! Bila nak pakai tenaga org, pandai la mai dok bodek. Org YA di hadapan anda sahaja, tetapi belakang org tak hormat langsung!
    Selepas kekalahan PUR12, apa yg UMNO Merbok buat? Minta table yr plan + corrective action dlm meeting! Anda mahu guna kaedah PUR12 yg nyata kalah? Pls said something in the meeting! Force Tajul!!! Sure tak berani.
    Tak pa Pak Hasan, anda mungkin sesuai pada zaman anda sahj. Zaman IT ni dak tak sesuai lagi dah.
    Nak minta bukti dlm pentas BLOG ni sapa nak layan. Saya dengan penuh hormat ingin mencadangkan kepada PAK HASAN, buat satu blog, kontra balik apa yg MUMMY ROKIAH tulis termasuk org2 perseorangan yg turut menulis. Kalau ketandusan idea, jom kita p berehat-rehat kat Mawar Biru atau p la sat ke Brunai. La flight ke Brunai boleh naik dr Penang.
    Pak Hasan,
    Sila rujuk khutbah di Masjis di Kepala Batas minggu kedua bln 12 thn 2008. "Pemimpin yang menggunakan RASUAH untuk naik, sudah pasti akan menggunakan rasuah dlm pentadbirannya".
    Kalau Pak Hasan faham ALHAMDULILAH. Tetapi kalau Pak Hasan tidak faham, Pak Hasan adalah sebahagian dari rasuah itu (ka dapat tempeh2).
    Pak Hasan boleh nafi tak, selepas pemilihan yg lalu. Hadiah atau ganjaran melancong ke Medan di berikan. Malangnya org ini mulut tak boleh tutup, bercerita sana sini. Akhirnya ramai yg tahu. Kecewa pasai depa tak bawa. Syok tak p Medan Pak Hasan? Mel Ayaq Ketua Cawangan Kg Hilir pn tangkap gambaq banyak juga kat Medan. Yang lain tu nanti kita sebut satu persatu, jika perlu.
    Salah satu dr tulisan Sg Tukang, org di sekeling Tajul berpendidikan rendah. Betul atau salah? Tak perlu kita berpantun-pantun. Body language pun boleh org faham.
    Minta Pak Hasan tlg sampaikan kepada org UMNO, jgn buat sesuatu yang hanya untuk memikat hati orang yang bersifat sementara sahaja sepertimana di lakukan yg lepas2 khasnya waktu Tajul nak menang Ketua Bahgn. Kebaikan yg berpura-pura. Pernah dgr pepatah ada udang di sebalik batu?
    Dgr kata Saravanan jd calon? U kan baik dgn dia, sure boleh sikit kot! Tp jgn sikit, pulun la bg banyak. Sbb ada kawan PUR12 dia boleh motokar sebiji. Beli cash lagi. Tapi org tu kan, dia pejuang UMNO sejati. Tak pernah makan langsung duit rasuah politik (cuma dia pandai kona shj). Mungkin dia ambek duit tu masuk Bank Islam kemudian keluar balik. Berkilat-kilat duit tu waktu bayar duit kereta.
    Maaf la Pak Hasan, apabila maklumat di hujung jari. Dalam dunia ini, tidak kesemua perlu bukti. Ada yg kita sendiri perlu cari bukti. Contohnya kalau isteri Pak Hasan ada affair dgn org lain, Pak Hasan tentu akan siasat sendiri sedikit sebanyak. Cam tu lah ceritanya.
    Samalah dgn calon nak bertanding, ada perwakilan MERBOK yg bunyi depa nak bertanding pn tak mai jumpa. Sepatutnya perwakilan2 ini kena buat kajian di setiap calon2 yg nk bertanding. Kaji mereka sikit. Calon BN adakah perlu kena jumpa setiap org ahli UMNO? Tak perlu.
    Situasi yg mcm ini kita perlu guna akal fikiran. Wasalam. Jumpa lagi Pak Hasan.
    Saya cabar Pak Hasan buat lapuran polis menafikan Tajul tidak guna duit(RASUAH POLITIK) dalam pemilihan yg lalu. Satu lagi kes duit hilang di Grand Central sepertimana yg di sebut di atas.
    Selamat Bertugas Pak Hasan!

    ReplyDelete
  11. INGIN MNDAFTAR AHLI HPA SECARA ONLINE..KLIK..http:www.DuniaHerba.net/arie

    ReplyDelete
  12. muhong, muhong , muhong..

    zam zam al la kazam muhong. Pembohong besag.... apa-apa cite pun baig la masuk akai...

    akai ada ka?..

    ReplyDelete
  13. urus tajul...

    Dok hentam fitnah tajul tak abis-abis lagi apahal? Hati sape yang busuk sebenarnya, Tok mi rilek saja..x ade ape-anda pun.
    ..

    ReplyDelete
  14. Semua nama keluar. man boleh, lee jerung, azmi lawyer, qirah, pak tuan dan sebagainya. Semua tu pernah jadi kawan saya. Tajul juga. Selama nie saya hanya mendengar dan melihat tetapi tak bercakap. Jika ada yang ingin bertanya tetapi mungkin tak akan tanya sebab dah keluar dari politik, saya akan cakap satu sj. Memang merbok ketandusan pemimpin. Baik Tok mie baik Tajul.

    Nak bercakaran lagi. Senang cakap. Barisan Nasional berdiri atas apa kalau bukan cantuman parti-parti lain. Kalau tajul dok berkeras melayu kena letak dan tak sokong mic mana dia semangat BN? habis kalau letak tajul akan menang kah?

    Masing-masing dah akui kesilapan yang paling besar BN ditolak adalah paklah. semua mengambil langkah tunggu dan menunggu sehingga orang tua kutuk serah kuasa. Lepas itu masih ada masakah BN nak bersatu balik?

    MIC pun ada masalah di mana legasi Samy Vellu perlu ditamatkan. Jangan disebabkan nak jaga hati sama-sama pemimpin BN hancur sebab tak berani tegur dan bagi nasihat kasi berhenti. Semua kena berubah.

    Kalau ada Tajul fikir untuk membantu najib di dalam memperelokkan UMNO dan BN maka bertuahlah Merbok.

    Tapi yang tak bertuahnya kerana Tajul dan orang-orangnya jauh panggang dari ikhlas. Tok mie terlampau konservatif. Sampai tak ada pembaharuan. Tajul dah over pulak. Merbok hanya tinggal kenangan. Lebih kurang Sungai Petani. Hancur kerana orang-orangnya juak Paklah

    ReplyDelete
  15. sape dok kate orang sekeliling tajul berpendidikan rendah... orang yang berpendidikan tinggi macam ko orang asyik menabur fitnah aje... sape nak dengar , dah tu jadi la tongkoi kayu... pas tu jangan dok merungut orang tak dengar ko orang ,camtu senang pun x faham, kalau tak faham2 juge pi tanye pak yeh eon..atau tok deng padang 2 kawan

    "lembu sekawan di tanah lincin"

    ReplyDelete
  16. mami...untuk pengatahuan mami

    apa yang depa dok kata dalam komen ni yang panjang berjela tu betul dan benar dan cerita sahih..saya tidak was -was dengan cerita semua ini kerana saya adalah pemerhati yang dekat dengan mereka ini.gelagat2 mereka ini di perhatikan siang malam..

    sayang semua kerana wang jadi raja. harga diri tergadai.

    ReplyDelete
  17. Betul kah Pak Tuan, daging paya nahu sedap....??anak 6 beb..ada laki dah 3..
    Nampak mak budak ni macam jual daging gak..kira kilo kot..

    La mak budak ni dok lobi Tajul kot2 dapat apa2 projek. Tak lambat mau projek dr Tajoi mak budak ni daging dia kena ratah la gan puak2 Tajoi dulu..

    Kalau sapa mau rasa daging ni liat ka @ medak dah ka buleh booking terus di karaoke kat sg lalang tepi jalan tu..ada proton iswara biru tu ada la dia...cari makan lebeh bela laki...

    ReplyDelete
  18. 1.Isu calon

    Isu yang tak dapat elak disini ialah isu siapakah calon BN? Mesej jelas telah diberi pucuk minta akar akur keputusan pucuk dan ura-ura meletakan calon MIC jelas disini. Sebab : Telah dipersetujui sebelum ini dalam Kovensyen BN jika kawasan itu ditandingi oleh MIC maka MIC lah disitu, begitu juga sebaliknya.Tak dapat dipastikan pula dlm Konvensyen BN tersebut memutuskan kaedah tersebut mesti digunakan walaupun BN rebah sekalipun disitu.

    Arus bawah menunjukan kehendak rakyat yang meluap-luap mahukan calon Melayu yang boleh buat kerja hatta orang India pun geleng kepala bila diberi tahu calon MIC akan bertanding disitu. Pada PRU lalu calon MIC menang di 4 peti undi kawasan melayu sebaliknya 18 peti undi kawasan india satu pun tidak dimenangi oleh calon MIC.

    Tersepit diantara semangat setiakawan BN dan kehendak akar, pucuk perlu buat keputusan bijak iaitu berbalik ke matlamat asal untuk MENANG Pilihanraya, Iaitu calon yang dapat menentukan kemenangan pada PRK .

    2. Fresh blood

    Dato Arifrin akui bahawa kebanyakan program BN/UMNO adalah program 'Syok Sendiri'. Maksudnya program untuk orang-orang umno shj. Sepatutnya program UMNO/BN adalah untuk menarik minat orang atas pagar lebih2 lagi orang muda mendekati umno/BN barulah jika dijalankan program baru lah ada crowd. Bagi saya lebih baik kehadiran 10 orang atas pagar dari kehadiran 1000 orang umno itu sediri. Baru lah berkembang dan bukan lah asyik2 muka tu saja.. Tanda-tanda umno akan melakukan perubahan sudah ada namun tak dapat dipastikan pelaksanaan akan berjaya. Ini kerna orang-orang lama tentu terasa tidak senang dengan kehadiran ramai ahli-ahli baru. Sepatutnya perkara ini dijadikan satu persaingan sihat dan dimana mereka juga perlu buat rekruting campaign untuk kekal bersaing dan akhirnya barulah umno berkembang dan bukan semakin pupus seperti Dinosour..

    ReplyDelete
  19. ANTARA REALITI DAN FANTASI N25 BUKIT SELAMBAU
    kalau dibaca pada semua artikal dan komen meremang bulu roma tembakau.semua nama nama yang bersangkutan dengan N25 Bukit selambau disebut sebut.kata orang nama nama ini hanya akan disebut sekarang tetapi selepas PRK nanti semua nama ini akan hilang seolah olah perjuangan mereka di N25 tidak ada.nak cari mereka pun susah.siapakah Tajul Urus?????? Tok Mie??? Qirah??Saipol....??sebenarnya nama nama ini adalah jentera BN diDun Bukit Selambau..nama mereka kental tapi harapan dan niat mereka adalah serampang dua mata belaka.sekarang nama nama besar seperti Tajul Urus sedang melobi untuk jadi calon.rasanya telah gagal kerana calon BN yang akan bertanding adalah dari MIC.Matlamat sekarang ada dua lubuk emas perkongsian 70/30 duit pilihanraya.70 untuk bos sebab bos bersusah payah menguruskannya dan 30 untuk yang bawah bawah kerana mereka bekerja menjayakannya.kalau kata kata saya ni salah minta maaf...tapi tak salah dah kot.
    Realiti bukit selambau yang mereka mereka ini lupa ialah siapakah yang akan turun padang memangkah calon.sudah tentulah grassroot pemilih N25 yang chart dalaman mengklasifikasikan pengundi melayu 55% india 25 cina 15 dan lain lain 5%.akar umbi ni sebenarnya nak pilih siapa sebenarnya calon BN calon PKR atau Bebas kalau ada.Sebenarnya kepada jentera BN Bkt Selambau yang bersebelahan dengan Jentera BN negeri harus menghayatinya.jangan kepung dari bawah sahaja kerana harus diingat ayam jantan kalau dikepung dari bawah jangan lupa dia juga berpotensi terbang seperti itik kelak semua akan melopong semuanya kerana Qirah Tajul dan semua jentera BN tak boleh terbang....
    Sanggupkah Jentera jentera yang makan dengan bismillah akan memulakan kempen kecil kecilan dan besar besaran akan mulakan dengan bismillah dan mengakhiri dengan doa untuk kemenangan calon.kalau Ya Silakanlah...grassroot nak mendengarnya sebab saya akan memangkah calon.siapa itu rahsia dulu nanti kita timbang timbangkan....saya tak pandai berceramah tapi kalau karaoke bolehlah saya nak nyanyi lagu ANAK KECIL MAIN API sahaja kerana lagu ini banyak kenangan pada saya di bukit selambau

    saya ingin mencadangkan kalau Pak Tuan dengan PERKASANYA dato tajul dengan Politiknya Jom selepas PRK Bukit selambau kita beristirehat di PERAK MANA tau kot kot Tuan Speaker PERAK boleh meraikan kita Tak gitu Pak Tuan.

    ReplyDelete
  20. Assalammualaikum Sg Tukang
    waduh waduh kabare Sg Tukang waras ngak.jadik ko tidak bertanding calon bebas N 25 Bukit Selambau.Gadai perdana kor bayar deposit.kirim salam sama wak hardamaut.wak balbaek dan seangkatan dengnannyo....yang lain lain lagi namo entah apo lai yang den sendiri tak pandai sebut,maklumlah den tak pernah pergi timur tengah.
    den ingat ekau bertuah sebab ekau dah keluar UMNO bolehlah ekau bertanding calon bebas tak apolah Sg Tukang kalau pun umur ekau dah layak dipanggil atuk ko gasak jugalah jadi calon.mana tahu ko boleh memang.den tengok dulu nak sokong sapo.

    ReplyDelete
  21. Dapat dirumuskan disini bahawa cakap-cakap di blog nih 70:30

    70 betui / tak betui
    30 tak betui / betui

    Lu pikir la sendri .. selemolekommm....


    Nabil Afundi

    ReplyDelete
  22. Mummy,

    Jangan biarkan laman blog mummy dijadikan medan untuk taburan fitnah di merata-rata. Jangan sekali biarkan maruah Melayu dilacurkan semata-mata dendam kesumat yang kian membara.

    Mmg sedap nak hentam orang sana sini. Tapi fikirlah akibatnya pd mereka dan keluarga mereka.

    ReplyDelete
  23. 1. Pepatah Melayu menyatakan tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata.

    2. Dahulunya Parlimen Merbok cukup harmoni.Tiada isu perihal rasuah politik mahupun akhlak pemimpin.

    3. Akhlak pemimpin mencerminkan keperibadian parti politik.

    4. Kepimpinan Tun Daim mencerminkan keutuhan BN amnya dan UMNO khasnya.

    5. Sehinggakan ada mengatakan waima batu sekalipun mewakili BN di Parlimen Merbok, akan beroleh kemenangan bermajoriti besar.

    6. Tetapi,kegemilangan Parlimen Merbok ketandusan kepimpinan seperti Tun Daim, Arzmi (Tok Mi)Pak Njang Badri, Mie Lawyer dan beberapa nama lagi.

    7. Tiada isu - isu besar semasa nama - nama di atas menjadi pemimpin.

    8. Parlimen Merbok hancur selepas di pimpin oleh Tajul Urus.

    9. 2 IT menghancurkan Parlimen Merbok. Pertamanya adalah duIT dan keduanya adalah burIT.Maaf agak terkasar bahasa.

    10. Pemilihan Ketua Bahagian dan Ketua Pemuda terang - terang mengunakan politik wang untuk menang.Sehinggakan di dalam tandas, perwakilan disogokkan dengan wang ketika sedang kencing malahan sedang berak pun di ketuk pintu jamban.

    11. Mahukah kita kepimpinan yang megamalkan rasuah.

    12. Pemimpin yang rasuah akan mengamalkan rasuah dalam pentadbirannya.

    13. Cuba cari seluruh Parlimen Merbok, adakah Ketua Bahagian atau Ketua Pemuda yang boleh jadi Imam ataupun Bilal. Berapa orang yang pergi sembahyang jemaah di masjid mahupun di surau?Berapa orang yang boleh buat tahlil mahupun mengajar Al Quran?

    14. Kepimpinan Parlimen terlalu teruk sekarang. Keputusan pilihanraya yang lepas mencerminkan apa yang saya suarakan di sini.

    15. Kepimpinan seperti Ketua Bahagian Tajul Urus, Ketua Pemuda Saiful dan Ketua Cawangan Syed Osman perlu ditamatkan segera.

    16. Adakah kita mahukan Ketua Cawangan seperti Syed Osman? Ketua Perkasa Kedah.Renungkanlah kepemimpinannya seperti di bawah:-

    - Beliau hanya seorang pesara guru, tetapi dari mana datangnya kekayaannya?
    - Beliau kerap mengunjungi Dangdut Mawar Biru,adakah ini kepimpinan Hadhari?
    - Sanggup berpura datang ke surau tapi tidur di dalam kereta.
    - Apakah sumbangannya terhadap Bahagian Merbok?Beliau kerap "menyumbang" keringat terhadap Puteri Merbok.

    17. Buat semua ahli UMNO Merbok terutamanya bekas - bekas pengikut Tok Mi, dimanakah janji - janji yang mengatakan tidak akan menerima duit mahupun jawatan yang ditawarkan oleh kumpulan menyokong Tajul?

    18. Perjuangan politik yang amanah akan menghasilkan keribadian politik yang baik.

    19. Sepandai - pandai tupai melompat, akhirnya jatuh jua ke tanah.

    20. Allah SWT melihat apa yang anda lakukan.

    ReplyDelete
  24. pilihanraya di bukit selambau adalah medan pertarungan dan perjuangan Najib untuk survival UMNO itu sendiri..khabar2 yang didengar dari BS mengatakan bahawa rata-rata pengundi mahukan calon dari UMNO...mereka tidak mahu lagi calon dari MIC yang dikatakan kurang menyerlah dan membantu meringan beban rakyat...dari khabar yang boleh dipercayai juga menyatakan bahawa kebanyakan pengundi India adalah mereka yang berada di luar kawasan BS.. mereka ini dibawa masuk mendaftar mengundi disini adalah hasil usaha calon BN terdahulu yang mahu memperlihatkan kaum India adalah majoriti pengundi di BS..saya telah ke kawasan BS dan mendapati memang benar kebanyakkan kawasan adalah majoriti pengundi Melayu dan kaum India hanya beberapa kerat di estate-estate kecil di BS..Perlu diingat juga bahawa gerakan HINDRAF adalah berpunca dari BS yang mana majorirti penduduk INDIA menolak calon MIC..adalah perlu NAJIB mengambil maklum perkara ini dan tidak mudah terperangkap dengan taktik calon untuk melobi..dengar lah kata2 akar umbi supaya umno dapat mengembalikan kepercayaan rakyat...lu pikirla sendiri

    ReplyDelete
  25. Sungguh sedih saya dengan sikap Mummy nhi.. telah menjadikan blog mummy ni sebagai medan utk manusia mencerca sesama manusia.. iisshh.. kalau busuknya tajul tu.. nampaknya lagi disalut taik la mummy sendiri kerana menggalakkan makhluk tuhan memcerca sesama sendiri.. bertaubatlah.. sesungguhnya menfitnah itu lebih buruk dari membunuh.. semuga tuhan memberkati mummy...

    ReplyDelete
  26. Kalau mcm nilah empunya cerita confirm N25 bukan milik BN.Tajul akan bertambah tebal poket dari duit yang turun dari langit,jentera yang dok kapit kiri kanan dapat sikit sikit jentera jauh mcm penduduk gaza juga terhimpit dan dihimpit duit poket habis kalau dapat pun balik modai sajalah....bila merungut tajul akan kata ini adalah perjuangan.hehehe..kena lagi
    n25 akan jadi milik milik PKR atau calon bebas sahaja.tengoklah nanti...tak caya tungguuu....!sebenarnya Tajul sendiri akui BN tak boleh memang di N25 dikesempatan inilah dia akan memerah mengemut dan mengerjakan jentera yang klip pog klip pog tengok tajul memanipulasikan BN dengan nawaitu ini lubuk emas sementara peluang masih ada aku akan kaut sebanyak mungkin.Betul tak Pak Tuan,betul tak Qirah,Sepol ker....atau Mejer Anuar ker...dan puteri puteri sekelian.
    kesian saya tengok semua bertungkus lumus yang dapat untung

    Pak Tuan,Dato Tajul,Tok Mie...
    dalam dunia ni sapa tak mau untung dan sapa tak mau rebut peluang walau sekecil mana pun peluang mesti direbut dulu makan jangan harap orang lain akan dapat kan...kecuali sekadar nak ambil hari...maka dibagilah sikit sikit tu pun ada banyak syarat.biaslah zaman sekarang.Pak Tuan jangan kata tidak no walau pun Pak tuan dengan Perkasanya..tapi Pak Tuan Makan Juga kan skit sikit..ala Pak Tuan saya tau dan ramai juga tau...kita tengok Pak Tuan hanya seorang mata mata yang memerhati ramai....jangan lempar batu sembunyi tangan.Kalau ada lebih tu Pak Tuan hulug hulug mailah sama jangan Makan sorang.UNIT ICT sangat berahi tau.saya cadangkan Paktuan lepas ni pakai baju melayu sebab baju melayu banyak poket.

    ReplyDelete
  27. Bloggers Merbok,
    Mohon tapis sedikit segala komen-komendi sini.
    Walaupun Mummy mengamalkan "freedom of speech" dan "freedom of blogging" mohon pengundi-pengundi sekelian berlapik dengan fakta dan data-data yang tepat dan khusus supaya yang kena batang hidung akan bertaubat kelak atas teguran rakan-rakan bloggers sekelian.
    Mummy tengok hangpa semua makin serabut. Lagi dekat naka mengundi lagi serabut, jagan jadi khosot sudah..takut hilang punca.
    Maaf Mummy tegur sedikit.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  28. Very simple Mummy, yang betul kita kata betul, tetapi klu tak betul kita ignore shj. Klu yg dok berasa lebih klu x buat apa takut. Blog ni apa bezanya dn suara-suara dr white coffee, Leeboss, Husin Nasi kandar, Subaidah Nasi Kandar, Radix FC, Makbul Nasi Kandar, Big Mug dan kedai kopi seluruh Merbok!
    Apa yg org cakap di tempat2 di sebut di atas, samalah apa yg tertulis dlm blog ini. Betul atau tidak, semua org ada akal fikiran yg baik. FIKIRKANLAH!!!!
    Dgn pesanan.... Nak Menang Ketua Bahagian Kena Beli Perwakilan... Hehehehehhhee!

    Choq Udang

    ReplyDelete
  29. Cik Mummy,
    Seharusnya you kena faham inilah perasaan rata-rata politik akar umbi. Mungkin you hanya melihat politik ini diperingkat atas sahaja atau politik nasional atau politik kebangsaan tetapi yang uatama adalah apa perasaan kami di akar umbi.
    Kadangkala pemimpin-pemimpin kita kelihatan cantik di atas tetapi di bawah bergolak teruk.
    Walaubagaimanapun kami ucap terima kasih kerana selain di kedai-kedai kopi kami ada ruang di siber untuk kami nyatakan perasaan kami.
    Kalau lapang kami jemput Mummy turun lihat sendiri keadaan ini BS ini dah macam kapal nak pecah Mummy ooooiii...UMNO asik tabur wang. BN dok berentap sesama sendiri nak jadi calun dan macam-macam lagi.

    ReplyDelete
  30. Ish ! Ish ! Aku pun orang Merbok, orang Bukit Selambau.Hangpa tulis macam-macam tapi perkara karut-karut belaka. Yang dok hentam keromo tu buat apa. buat dosa saja. Hentam Tajul, hentam Tok Mi, Li Jerung, Tapai, lepas geram kat Pak Tuan, Loyer Mi,Sepol, Mejar. Kalau betoi, takpa juga. Ni semua hangpa buat fitnah. Macam ni hangpa bagi jatuh standard Mummy Rokiah saja.

    Mai aku nak cerita sikit2 yag betoi hal org Merbok :

    Si Tajol : Aku rasa dia dia ni menang tu pakai duit banyak.Cara dia kempen Ketua Bahgaian cukup kasar. La ni dok cover balik apa dia belanja dulu.Skanddal pun ada dua tiga. Merbok huru hara la ni.Org dia mcm mamak Romli angkat jadi proksi s/usaha bahgiaan. La ni habis dia dok angkut orag2 Tok Mi masok balik buat kerja kat dia mcm Pak Tuan, Me Ayaq, Sawai, Hashim Penerangan dan lagi dua tiga org.

    Tok Mie : Kalah baru ni. Dia ni pun hulur juga tapi tak cekap edar. Orag yg dia pilih buat kerja , belot kat dia. Gentleman sangat. Tapi hati baik.Skandal takda cuma karaoke sana sini adalah.tapi itu bukan salah.Itu hal dia la.Duit dia. Biar pi kat dia.

    Sepol : Ni KP Merbok, balaci org kuat KL, perosak bangsa. Betoi depa kata bagi duit dlm tandas & jamban.Awat tak menang.Kerja takk reti. Apa dia buat la ni. Nasib baik ada p/raya kecik, boleh juga tunjuk kerja pura-pura.Sama dgn Anuar.Pa & budak2 dia yg lain.Pelakon besaq.

    Musuh depa ni, sdr Zahran, baguih lagi buat kerja. Walau kalah dok buat kerja mcm biasa. Dengar kata nak masok calon bebas. Baguih tu. Anak veteran UMNO, bela org Melayu. Kami doa dia boleh menang di kawasan kami. Bukit Selambau mau dia.

    Orang keluar UMNO : Dia ni semua tau perangai dia. Yang betoi hanya dia. Org lain semua salah. Kawan dgn orang tak lama. Mulut bisa. La ni apa UMNO buat semua salah. Budak2 dia dari PBT pun meluat kat dia. Dengar kata depa tak mau dia jadi Ketua lagi tahun ni.Sampai kawan dia Pak Tuan pun dia tutuh dalam PERKASA. Hanya budak2 Perkasa.

    Ketua Puteri : Dia ni pun tak berapa pandai buat kerja. Main ikut nasihat org. sampai tak tau yg mana kerja politik, yg mana peribadi. Dia ni silap pilih 'punahsihat'. Ada ke jadah dok taksub lagi kat mantan Ketua Caw dia? Org tu nak bagi lingkop Jln Badlishah saja.Nak balas dendam. Satu lagi budak ni buat Puteri utk dua tiga org geng dia saja. Yang tak pakai tudung. yg rambut merah-merah, yang berseluat jean ketat, masuk majlis2 pula tu - depa ni geng dia. Budak mulut celupar Ketua Cam (bekas Puteri)pun jadi punahsihat dia.

    Ketua Wanita : Ni sorang lagi kroni Tajul. Tak tau buat kerja pun.Harap sokongan boss saja.Mana boleh. Kalau tak ikut geng tajul, tobat tak menang dulu.

    Mamak : Takut nak calon AJK Bahagian dulu.Rupanya dah janji Tajul bagi jawatan. La ni bukan main aksi.Macm dia cekap sangat kerja. Putar belit besaq.Tanya kawan dia dulu, ahli Koran JJ. La ni dah jadi musuh mamak tambi.Berebut nak sondoi 'boss'.

    Budak-budak Tajol : Depa ni ada dua group. Satu budak-budak suruhan 'boss', budak2 kanyiar baru nak belajar politik. Bukan main lagi eksyen depa ni. Tu perati mcm Dua Li(Tapai & Jerong), Budak Tenaga,cikgu sekolah dan banyak lagi budak2 sombong. Group org Tok Mi yg ditarik masuk mcm Pak Tuan, Hashim Sg lalang, Sawai, Me Ayaq; depa ni aku kata baguih juga, mau kerja untuk parti. Jgn buat kerja utk boss,udahlah. Semangat tu. Musuh Tajul tutuh habis puak ni, kata belot kat Tok Mi konon. Mangsa, Mangsa. Pak Tuan jadi sasar depa. Mcm2 fitnah depa kata kat dia. Aku kenai Pak Tuan lama sangat. Dia ni tak patut kalah dulu. Org rajin kerja, ilmu politik hebat. Dia tak suka kata,cerca orang. Heran ada musuh juga. Pak Tuan kena sedar ada org dekat dia yg jadi gunting dlm lipatan.Betoi2 aku nampak si Bad,budak rapat dgn Mejar tu tak boleh percaya.Mulut bisa bukan main. La ni konon dah tinggal mejar. Depan Pak Tuan bukan main ampu, belakang masyaallah.

    Ni boss Merbok dok siap nak menang di tempat kami. Bt Selambau tak tentu nak undi BN. Silap 2 calon pakai lingkupo pula. Bebas pun berlambak hak beli borang.Sorang bekas UMNO nak masuk bebas. Tobat kami di BS tak bagi. Anak Tok Lah ada chan.Mcm mana Tok Zubir, Man Boleh, Sepol ke? Habsah ke, ha Dr mail tak teringin ke ? Pikiaq sama apa di sebelah sana dok buat. Depa pun susun rapi juga. Kena kenai musuh juga.

    Hoi, jom pi Makbul kena teh tarik.

    ReplyDelete
  31. Salam Mummy,

    Untuk Pelayar Anonymous,hanya pengecut saja yang guna anon,kalau berani bukalah topeng,ni macam topeng anwar ibrahim saja.

    ReplyDelete
  32. padia hangpa ni.tadaq kerja lain..sampai ke bilik grkan tpt hangpa yg duk kutuk cari makan skit2 pun dedah abis.mcm jaki ja kat org disitu.

    ReplyDelete
  33. Kesimpulan dari 32 comment.
    1. Majoriti mengakui Tajul menang Ketua Bahagaian guna rasuah politik.
    2. Begitu juga dengan Ketua Wanita dan Pemuda, guna rasuah politik.
    3. Harga diri Ketua Cawangan dan perwakilan boleh di beli. Kenapa ini berlaku? Ini adalah kerana ahli-ahli UMNO Merbok tidak mempunyai kewangan yang kukuh atau saja buat perangai seperti PELACUR.
    4. Ahli-ahli UMNO mahu Pemimpin Muda dan bersih dari amalan politik wang.
    5. Bagi yang tinggal di Parlimen Merbok jika tidak mendengar sepertimana di tulis dalam blog ini berlaku dan kedengaran di luar anda ketinggalan.
    6. Lee Jerong adalah seorang muflis yang mana mengikut Akta Pertubuhan tidak boleh pegang jawatan tetapi UMNO Merbok membenarkan. Kenapa perlembagaan tidak di patuhi? Salah atau tidak?
    7. Rakyat bosan dengan perangai ahli-ahli UMNO yang tidak punyai wawasan. Jika ada sudah tentu dalam Persidangan Bahagian idea-idea bernas di lontarkan.
    8. Perkasa? Siapa itu Shuib Lazim? Naib Presiden Perkasa. Siapa Shuib Lazim di sisi Tajul? Menjadi tuan rumah majlis makan/buka puasa untuk majlis Tajul sewaktu berkempen. Shuib Lazim dan Tajul apa bezanya dalam menyemarak rasuah politik. Jadi bila Shuib Lazim jadi Naib Presiden Perkasa, relevan ka?
    9. Bagi yang kenal Pak Tuan Syed, anda kenal dari sudut mana? Perwatakan dia di KL anda kenal? Perwatakan dalam surau lain bang. Di Sungai Petani lain pula bang. Bagaimana dia seleweng peruntukan duit pilihanraya camana pula? Dia tidak ajak kamu pergi Medan sama ka? Trip pergi Medan adalah imbuhan politik wang!!!! Cuba kaji apa yang dia cakap dengan apa dia buat? Dari sudut perlaksanaan, apa yang beliau laksana???
    10. Ada pihak cuba meneka siapa Mummy, anda di nasihatkan tidak mencari siapa Mummy. Carilah siapa anda dan apakah sumbangan anda terhadap UMNO dan Negara.
    11. Blog ini untuk open talk. Soal cemar atau tidak bukan persoalan. Kenapa tidak di halang cakap-cakap yang tiada had di kedai-kedai kopi. Is same pratice but different place.
    12. Soal Tok Mi guna duit atau tidak bukan persoalan. Subjek di sini ialah Ketua Bahagian Merbok penggal ini ialah pengamal rasuah politik. Kalau Tok Mi menang pun kalau dia guna duit, tetap Ketua UMNO Bahagian Merbok pengamal rasuah politik.
    13. Soalnya sekarang, UMNO syok sendiri. Jumalah ahli UMNO Merbok kurang dari jumlah pengundi berdaftar di Merbok. Please look to this figure.
    14. Selepas PUR12, Parlimen Merbok bukan kerusi yang selamat buat BN. Please focus! Politik komersial kena pelan-pelan di hapuskan.
    15. Pastikan peruntukan yang di sediakan itu sampai ke tempat sepatutnya dengan jumlah yang betul. Minit mesyuarat PUR12 dengan apa yang di terima oleh bilik gerakan tidak sama.
    16. Kerja sebagai broker politik perlu di hapuskan. Sebabnya broker tidak akan bertanggungjawab mahu pun merana ke atas calon yang di bawanya. Mereka ini dapat RM. Tak percaya tanya broker Ali Rustam yang jadi AJK dilantik UMNO Merbok.
    17. Soal sekarang, bila kekusutan berlaku di minta lupakan demi parti. Bila sesuatu agenda selesai, perangai buruk buat balik. Itulah yang membuatkan ahli-ahli UMNO yang diam memberontak.
    18. Usul di peringkat cawangan ke Bahagian tidak satu pun di ambil perhatian.
    19. Kalau tidak mahu UMNO berkubur, perubahan drastik kena buat. Yang tidak sesuai kena undur. Anda nak pegang jawatan sampai bila? Asyik-asyik muka itu sahaja. Tiada orang muda atau baru berpeluang. Orang muda takut nak masuk bertanding, sebab nak bertanding kena beli perwakilan.

    Fikir-fikirlah sendiri, yang salah tetap salah, yang betul di teruskan dan yang slah patut di hukum sepertimana kita imbangi yang betul di puji. Dalam UMNO yang slah di biarkan.
    Wasalam

    ReplyDelete
  34. Surat terbuka 1 untuk Pak Tuan Syed Osman.
    Tahniah kepada Pak Tuan Syed Osman yang mengepalai jentera Bilik gerakan DUN.
    Sebut sahaja Pak Tuan Syed Osman siapa tak kenal.Ketua Cawangan Bunga Raya yang pandai buat duit,Gagah Perkasa dengan PERKASANYA pula.dikhabarkan perhimpunan raksasa PERKASA Pak Tuan telah memaksa ahli ahlinya membayar sebanyak RM 50.00 sebagai bayaran tambang pergi balik atas dasar perjuangan katanya.Betulkah Pak Tuan...??? atau Pak Tuan sedang berkira kira mencari keuntungan...!!
    Pak Tuan Untung Seguni Pengikut rugi sekarung.nak tahu muslihat Pak Tuan bagaimana beliau mencipta duit...Saya akan bongkarkan nanti selepas hari penamaan calun...
    Saya rasa Pak Tuan patut berhenti mencari duit cara ini.kasihan jentera BN bilik Gerakan.berikan tugas pada mereka yang berhak melaksanakan jangan Pak Tuan lakukan tugas mereka bila ada ruang mencipta keuntungan..Jangan ingat Pak Tuan kenal dengan orang orang tertentu dan Pak Tuan Pejam Mata sebelah.harus Pak Tuan Ingat disekeliling Pak Tuan masih banyak mata memandang masih banyak telinga mendengar.Berilah sedikit pada mereka yang lain.
    jika ada yang bertanya lagi dalam blog ini saya akan ceritakan terus jika tidak saya akan buktikan dengan hitam putih sekali bagaimana Pak Tuan menjana duit di N25 secara kejam.Ink printer kalau orang lain Pak Tuan banyak soal kalau paktuan beli5 kenapa klim 10 dan kalau satu cuma harga rm 10 kenapa klim satu harga RM80.

    ReplyDelete
  35. Aku tau Pak Tuan Syed Osman orang yg tak suka baca blog yg berunsur fitnah, lebih2 lagi yang lucah. Jadi biar aku nak defend dia. Biar org tau yang benar.

    Dia masuk juga jadi ahli jawatankuasa Bahgain lepas kalah dulu kerana dia kaki kerja. Bila Tajul ajak dia masuk, dia terima kerana dia nak kerja untuk parti bukan untuk Tajul. Bila dilantik jadi ketua Bilik Gerakan, dia terima. Ini tugas parti. Klau dia jadi boss kepada budak2 Puteri, itu sebab budak2 ni dalam Unit ICT adalah di bawah Bilik Gerakan.

    Aku dok berkerja dengan dia. Aku dah kata aku kenal dia lama. Aku tau peribadinya. Dia tak suka kata orang. Kerja dia buat. Kata dia claim, macam duit printer ink. Ni fitnah besar. Pi tengok di bilik Gerakan, lap top dan printer siapa punya ? Dia bagi guna dia punya secara percuma. Tak nak nanti dibekal oleh UMNO. Kerana nak cepat nak mula kerja dia sanggup beri pinjam computer & printer dia. Belum ada lagi claim yang dia buat. Tanya Tajul/ Aku tau sebab aku bersama dia buat kerja dlm Bilik Gerakan.

    Ada pula orang yang tak kira keringat, peluh, masa dan tenaga, dituduh bukan-bukan. Ni hal Perkasa, aku tau dia dok ikhtia nak bawa ahli-ahli Perkasa ke KL. Dia tak paksa, siapa nak pergi, jom pergi. Duit bas siapa nak bayar ? Kalau dok ajar pakai sponsor, sampai bila pun ahli2 Perkasa tak akan buat sesuatu tanpa sponsor. Kena berdikari beb. Aku tau dia boleh cari sponsor tapi dia tak mau. Dia nak tengok sejauh mana ahli-ahlinya sanggup mengeluar duit sendiiri atas nama perjuangan Perkasa.

    Aku bukan nak ampu Pak Tuan ni. Benar kata benar. Betullah kata orang, Nak tau yg buruk, tanya musuh. Nau tau yang baik, tanya kawan. Aku sedar juga yang dok tutuh Pak Tuan ni, dulu kawan2 dia juga. Tapi, biasa la dlm politik ni, kawan2 boleh tukar jadi musuh dlm sekelip mata. Dan atas sebab2 yang remeh dan salah faham saja.

    Maaf Pak Tuan, saya niat nak defend Pak Tuan saja. Saya tau Pak Tuan tak baca blog ni.

    ReplyDelete
  36. Mummy Rokiah,

    kalau cerita ni betul, saya cabar awak untuk bongkar identiti sebenar awak. jangan cakap pasal orang lain. kalau awak berani beri nama, alamat dan tempat tinggal awak yang sebenar. saya ingin bersemuka dengan awak. jangan guna nama samaran saja. jangan cakap orang yang bagi comment pakai nama anonymous pengecut,awak juga pengecut sebab pakai nama samaran. kalau gentleman,pakai nama sebenar. saya tunggu respon awak. mana tau kita boleh berkawan.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.