Friday, February 25, 2011

Senator pun nak projek?

Kaum Siam tidak dipinggir, kata Tan Seri Muhyiddin Yassin walaupun jumlah mereka dalam Negara ini hanya seramai 60,000 orang.

Beliau berucap semasa majlis perasmian Mesyauarat Perwakilan Tahunan Ke 10 Persatuan Siam Malaysia di Alor Setar semalam. Dalam pada ini beliau juga menyalurkan peruntukan sebanyak RM500,000 kepada Yayasan Orang Siam Malaysia.

Mungkin MR ingin menambah, sebagai bukti pengiktirafan ini Kerajaan juga turut melantik seorang Senator bagi mewakili masyarakat Siam.

Tetapi maklumat yang MR dapat semasa bersama Tan Seri semalam, Senator ini pun sibuk juga mencari projek-projek sendiri kerana tempoh terlalu singkat 2 tahun sahaja. Jadi kenalah kampoi selagi jawatan masih panas.

7 comments:

  1. ingintahu said....

    suatu ketika dlu ada seorg yg agak bkuasa dudok di kementerian kewangan tempat duit tu, semenjak itu lah baru org kenal cari dan lobi projek, bnyak sgt projek diberikan kpd kroni2 dia,keluarga adik abang dia dan bermula dari situlah tabiat mencari projek bermula dan sampai kehari ini pun masih lagi ajaran dan perbuatan guru tersebut sukar masyarakat nak buang dan malah terikut2 spi ke hari ini,
    ada juga kita dengar cerita ada seorg senator dari kedah disiasat SPRM,benarkah cerita ini? benarkah berkenaan membawa wang ke singapore dan ke malaysia semula? tapi senyap begitu sahaja,tiada jawapan samada ada kes atau pun tiada kes,begitulah ceritanya, samada benar ataupun tidak sama2lah kita tunggu tengok hasilnya,
    dengan harapan mendpt penjelasan ini, dan kerajaan pimpinan PM tidak memilih siapa hatta khir toyo juga didakwa jika ada bukti kes

    ReplyDelete
  2. SENATOR SIAM KE? SENATOR MELAYU KE? CINA..INDIA..ORANG ASLI KE...SEMUANYA MANUSIA. SAPA TAK MAU DUIT DAN KEKAYAAN.LAGI BESAR SERBAN LAGI KUAT LILIT DUIT, LAGI TINGGI SONGKOK, LAGI TINGGI DIA KEBAS.SEMUA ORANG BERCAKAP TENTANG INTEGRITI, ISU RASUAH BINCANG SANA SINI. TAPI LAGI BINCANG LAGI MENJADI. KELMARIN KAT KEDAI BUKU TERBELEK SEBUAH BUKU PALING BARU OLEH SENATOR IZAM TENTANG RASUAH, TEBAL JUGA.DIA TULIS BERSAMA DENGAN SEORANG WAK DARI INDONESIA.TERFIKIR JUGA NAK BELI..TAK BELI..NAK BELI..TAK BELI. DUIT ADA DLM POKET, AHLI POPULAR BOOK LESS 20%.TAPI BILA RUJUK ORANG YANG TULIS LEBIH KURANG AKU...AKU PUN TAK JADI BELI.TAPI KALAU SAMAD SAID TULIS...AKU MESTI BELI.

    ALBALINGI WAL KEDAHI

    ReplyDelete
  3. bila kita berhenti berusaha maka habis segala-galanya...jangan putus asa! bercakaplah, komenlah, kritiklah, benteraslah sekadar yang termampu, bukannya letihpun!

    ReplyDelete
  4. Awat MR cakap tak betoi. ADN sapa kata 2 tahun. Sebenar 1 pe3nggal 3 tahun. Jika 2 penggal 6 tahun bersamaan 72 bulan, cukup syarat dapat pencen penuh.

    Senator Boon orang Siam niii... mesti dapat 2 penggal. Seba dia perlantikan mewakili athnik.

    Pelan lah ikhtiar, nak iduuuuppp

    ReplyDelete
  5. teman rasa kedah ada 3 org senator sahaja,betul tak? bekas budak pejabat sek.keb.siong,baling yusof hussain,zamri keadilan,dan ketua wanita baling masitah ibrahim ,siapa yang minat sgt dok pi singapore? sejarah negara yg minat sgt singapore ini geng paklah dan menantunya lah kot,maklumat kata dia ni akan tamat tempoh senator nya tak lama lagi, sama2 lah kita tengok siapa dia tu? adakah ketua depa nak lantik sambung jawatan senator tu untuk 3 tahun lagi...........

    ReplyDelete
  6. MR.Itu cerita senator.biasa lah.Hang putrajaya nu.Cerita pak menteri lagi lajuuuuuuuuuuu.

    ReplyDelete
  7. ghasa2 mencaghi projek tak la salah kot jika chagha mendapat dan hasilnya digunakan untuk kebaikan.
    bila dah dilantik jadi wakil masyarakat dia.
    kalu ada apa2 masaalah kaum dia akan minta dia selesaikan.
    dia dah jadi tempat mengadu..tempat meminta...tempat mengarapkan bantuan.
    la ni semua benda pun pakai duit..tampai stem pun oghang dah tak pakai ayiarq liyiorq dah aihh..
    walaupun ada wakil rakyat...tapi masyarakat dia lebih selesa meluahkan apa2 masaalah pada orang sendiri.
    setiap pemimpin dan ketua tak salah jika dia mencari projek..hanya diharap jika berjaya..jangan lah lupa ulorq sikit daghi hasil yang dapat kepada masyarakat.
    jangan guna cagha yang tak sihat untuk mendapatkanya..
    tak kan la senator ni pagi2 pi motong lepaih tu juai sekerap hasilnya kongsi dengan oghang ghamai...

    ajit...nako nambua.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.