Thursday, February 3, 2011

Siri Ronda-Ronda di Kedah : Gigi Palsu Ustaz Azizan, longgar

Negeri Kedah semenjak diperintah PAS ternyata tidak ada pambangunan. Lembab dan tidak rancak. Exco-exco yang dilantik MB seperti tidak berfungsi. Pelaburan tidak ada. Aktiviti yang boleh menarik pelancung pun tidak ada. Rakyat masih ternanti-nanti “boom effect” dari Kerajaan negeri sekarang.

MB Ustaz Azizan tak ubah seperti “om pilu nang kok kang” jarum pergi dahulu benang ikut belakang. Apa yang Kerajaan Pusat bawa ke Kedah Ustaz Azizan hanya tempek kot belakang.

Semasa ronda-ronda di Kedah baru-baru ini MR jumpa YB Manikumar, Exco Pelancungan Negeri Kedah satu-satunya Exco yang mewakili PKR untuk mengetahui apakah gerak kerja dan arah tuju Pelancongan Negeri Kedah untuk 2011.

Ternyata mengeciwakan langsung tidak apa-apa perancangan yang konkrit hanya tempek sana-sini atau “cut and paste” tumpang usaha Kerajaan Persekutuan sahaja.

Apabila ditanya katanya peruntukan digenggam rapat oleh SUK dan pentadbir negeri. MB Ustaz Azizan pun tidak oleh buat apa-apa.

Kata beliau dengan nada yang keciwa ”Ustaz Azizan semasa mesyuarat Exco pun pening dan apabila tension mulalah buang gigi palsu dan letak atas meja”. Kata YB Manikumar.

P/S : Pagi tadi MR terdampar di Jetty Kuala Perlis selama 4 jam kerana kesesakan berpunca dari penjualan tiket feri berterabur dan tidak ada sistem.

Dalam era kecanggihan sistem teknologi maklumat sekarang ternyata ia tidak mendatangkan menafaat kepada pengurusan ferry dan jabatan yang bersangkutan.

Hakikatnya Che Det telah menjulang pembangunan Langkawi mendahului pembangunan Kedah dan Perlis.

4 comments:

  1. Begitulah adanya pemimpin2 pas yg mana sama saja septi org lain.dlm pakatan. ustaz zizan juga suka pada kulit,melaram,melawa,melawak,baran dan hangin satu badan.klu tak silap Yang Peng..mola2 ustaz zizan naik jadi mb pagar depan dia dah lohong,tak pakai gigi plastik,muka tak berseri,badan tak berisi..tapi slepas beberapa ketika ustaz zizan dah berubah wajah dan rupa..bagi Yang Peng itulah pas pakar dlm mereka topeng,dan bentuk wajah mereka mengikut tempat,masa,keadaan dan dimana mereka terjaga dari tidur pada keesokan hari spt kata Rais Yatim. Islam pada pas hanyalah alat politik semata mata tak lebih tak kurang.

    ReplyDelete
  2. Yb Manikumar asalnya dari keluarga jual barang kitar semula.Kalau tanya pasal pelancongan macamana nak tahu sbb kerja-kerja tu x pernah dibuat pun..

    ReplyDelete
  3. perlis ni buat malu laa...jgn la bg jatuh negeri yg diperintah bn...kita dah perintah 53 thn dah pun dok tak selesai masalah tiket...nanti PR amik perlis dan depa selesaikan masalah tiket tu...padan muka kita...

    ReplyDelete
  4. Mungkin dana tidak memadai yang diberi oleh Pusat kepada kerajaan Negeri Kedah. Masa Kedah di bawah BN, Mahatir beri sepenuh tenaganya membina/membangun Langkawi bukannya inisiatif datang dari Menteri Besar Kerajaan Negeri Kedah. Kerajaan Negeri Kedah pun tiduq sama seperti Kerajaan Negeri Sabah dan Sarawak. Lihat Sabah dan Sarawak siapa yang kaya melainkan pemimpin Kerajaan Negeri masing-masing, tak percaya baca laporan kekayaan Menteri Sarawak atau Sabah dan bandingkan dengan rakyat jelata, dah 53 tahun dah merdeka rakyat Sabah dan Sarawak kena bangan dek Kerajaan Pusat, mungkin sama untuk semua negeri. Jika pun Langkawi maju, bagaimana rakyat jelatanya? Tanyalah peniaga-peniaga besar di Langkawi, mereka itu anak Langkawi atau orang luar?
    Gigi palsu Ustaz Azizan tiada ada hubungan dengan bagaiman nak dinamiskan pembangunan sosioekonomi oarang Kedah, fulus kena cukup dong jika tidak apa pun tak bergerak!
    Memang sistem penyampaian kita lemah bukan saja di peringkat tiket feri Jeti Kuala Kedah tapi di Putrajaya pun lembab( nak ambil pelajar di Mesir ambil masa begitu lama), tak percaya banyaklah membaca, orang kita malas membaca.Sistem penyampaian kita efisyen apabila mahu dera pihak pembangkang, macam kilat kelajuannya. Tak percaya lagi, kena manyak bace lagilah!

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.