Wednesday, October 13, 2010

Apakah ada agenda tersembunyi disebalik isu Rais Yatim.

MR bukan orang business tapi bunyi-bunyi gembar-gembur isu Datuk Seri Utama Rais Yatim ini seperti ada agenda tersembunyi yang dimainkan oleh pemain-pemain industri sendiri.
Di dalam persaingan dunia perniagaan bukan semua orang boleh dipercayai. Jatuh menjatuhkan tokoh-tokoh tertentu dalam dunia korporat lebih hebat dari menjatuhkan tokoh politik.
“Corporate intelligent” pun bukan calang-calang strategi mereka, yang akhirnya akan menjadi mangsa ialah pemimpin yang tidak ada kena mengena dalam permainan mereka.

Berhubung dengan blogger, Rais harus adakan pertemuan dengan blogger-blogger ini bagi menyatakan situasi yang sebenar supaya blogger dapat bermanja dengan Menteri Komunikasi mereka.

4 comments:

  1. Next PRU i.e PRU 13 (2011/2012), Rais dah tau dia tak akan jadi calon,so PULUN lah mana yang boleh bro....so sapa yang makan cili.. dia terasa lah PEDAS,tak gitu, bro?? Perhati aje gerak geri Rais dan Maznah(the wife),ikut bontot Najib dan Rosmah dalam majlis2 tertentu,nampak betul kaki kipas dan mengampu..!!!Ada udang di sebalik batu kot? Now,bila RAKYAT question sikit pasal Broadband Projek,mengelabah macam bersalah..!

    PM,DS Najib patut singkir Rais ni, dalam rombakan kabinet yang akan datang..orang2 UMNO macam ni dah patut diPENCENkan dari terus menjadi DURI dalam DAGING BN/UMNO!!

    ReplyDelete
  2. Kalau kita ada mengikuti pilihan Raya Australia baru baru ini,kita akan tau bahawa salah satu isu pilihan raya bagi menentukan kemenangan TIPIS PM Julia Gillard dari parti Labour adalah isu PROJEK BROADBAND I.T. dibenua Australia. Dalam keadaan "HUNG POLITIC",isu ini telah menjadi PENENTU UTAMA...!!! Bagaimana pula di-sini??di-Malaysia??? Dengan isu BROADBAND yang telah sengaja diGEMBAR GEMBOR oleh RAKYAT Blogger
    dan RAIS YATIM,adakah ISU ini akan
    MELETUP sebagai isu KORUPSI High Level??atau isu PENYALAHGUNAAN KUASA seorang MENTERI yang bersikap
    I.S.A.(Ikut Suka Aku)...?????

    Sama samalah kita RAKYAT Malaysia yang mempunyai KUASA SEBENAR(REAL POWER)menentukan sapa TIPU sapa???

    Saya rasa PM DS Najib Razak kena menentukan KETELUSAN dan MENARIK BALIK KELULUSAN Projek BroadBand sedia ada dan menmanggil TENDER BARU untuk projek tersebut agar RAKYAT akan mendapat MENAFAAT Maksima dan KETELUSAN mengikut polisi"RAKYAT diDAHULUkan PENYAMPAIAN di UTAMAkan".....

    Ir. Malaysian 2020

    ReplyDelete
  3. Rais ni tak ada kerja lain asyik petah bercakap tapi banyak membodek 4 PM sebelum ini, kadang-kadang dia berucap bagaikan pemikir UMNO, kadang-kadang bagaikan orang keliru tapi pandai bersastera tapi tak boleh baut apa-apa perubahan, lihat RTM samapi nak pecah kepala den mengikuti persembahan programnya, sampai RTM 'beyond change'wahan nak membodek atau menyalurkan pandangan/pendapat boring/jumud/polos/tak kritikal alis kasi rakyat lagi bodoh minda mereka. Najib pun bangan kenapa dia masih perlu Rais. Semua orang tahu RAIS ni bijak klentong dah empat PM sebelum ini.Itu kehebatan RAIS!

    ReplyDelete
  4. Orang macam ni kasi pencen je... bagi la kt muka lain pulak..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.