Friday, October 1, 2010

Najib yang menghukum rakyat tau rakyat yang menghukum Najib?

Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan kepada semua rakyat supaya mengambil iktibar bahawa kehilangan kuasa Barisan Nasional (BN) di beberapa negeri telah memberi kesan buruk terhadap pembangunan dan kebajikan rakyat.

Persoalannya rakyat masih tidak nampak apa usaha-usaha yang telah dan akan dilakukan Parti Barisan Nasional di negeri-negeri pemerintahan pembangkang seperti Kedah, Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor.

Rakyat hanya disajikan dengan pertelingkahan dalaman UMNO, Gerakan, MCA dan MIC di negeri-negeri ini yang tidak sudah-sudah.

Pengerusi-pengerusi perhubungan UMNO negeri yang dilantik beliau langsung gagal berfungsi tidak ada “result” dan mereka semua sedang bercakap nak”give up" jawatan tersebut kerana gagal mengawal kemelut dalaman.

 Ambil contoh UMNO Kedah "habuk pun taraaaaaa...." kata seorang bekas wakil rakyat.

Harap-harap Najib tidak menghukum rakyat kerana mereka.

7 comments:

  1. rakyat tak hukum najib bab bn kerhilangan a few states dlam pru dulu. tu rakyat hukum paklah. bab gaduh2, nampaknya pkr 2x5 aje sekarang. bila cakap pasal politik, tengok kiri kanan pun sama busuk aja.

    ReplyDelete
  2. Logiknya rakyat akan menghukum Najib kerana apa benda yang rakyat manfaat daripada program BN selama ini; dahlah 60% isi keluarga negara mendapat RM3000 sebulan,boleh hidup aje(barang makan kian mahal) dalam rumah sempit; boleh gigit jari melihat projek mega seperti Menara Petronas; bolehlah beli kereta Proton/Perodua dan semakkan lagi laluan trafik; hutang tak habis selagi tak pencen.
    BN asyik melalak benda boring yang Melayu akan hilang kuasa, sepatutnya BN akan hilang kuasa dan selamanya begitu dan sempat berfalsafah yang Melayu dulu itu adalah insan bertamadun gilang gemilang walaupun sejak merdeka sehingga kini Melayu tak habis-habis diklentong dek UMNO/BN. Melayu selepasa '69 kian cerdik dan mula mencabar kuasa BN, tapi BN tetap dengan Melayu akan habis kuasa sementara elit BN sebat habis kekayaan negara.

    ReplyDelete
  3. MR..UMNO kEdah tengah syok esndiri terutama Tuan Besar Ketua UMNO Bahagian yang menyumbang pada lingkuonya UMNO Kedah.Jwapan yang diberi oleh Ketua Bahagian kerana tak ada peruntokan untok buat program.Tu dia masa dok gila nak jadi dulu kata bekorban apa sahaja.Memang betul UMNO Kedah habukkkk pun tara.Cuma ranggi sahaja ada.Yang ada pembangunan ialah elaun penyelaras DUN dan Parlimen pada Ketua Bahagian untok sambung nyawa mereka.Punca UMNO Kedah jadi lemah kerana ketua bahagian yang amat lemah dan tak bermaya dengan berdepan dengan musoh politik PAS.Mereka cuma berani dan hebat dalam penyokong sendiri atau depan penyokong sendiri.Tunggulah rakyat akan hukum BN/UMNO masa PRU 13 nanti kalau masih berlagak somobong serta ego.Mereka guna kedudokan mereka untok mencari kemewahan diri sendiri.Rakyat menderita susah.

    ReplyDelete
  4. sabar la beb ...belajar2 le jadi pmbangkang nanti pru13 awak sume dah sedia...bye

    ReplyDelete
  5. ada ka parti di malaysia ni yang cakap pasai apa rakyat mau?

    rakyat mau keselamatan.
    crime reduction measures BN apa? polis mesra rakyat ada ka? anti-sosial polis memang banyak. rakyat mau banyak polis buat ronda, sembang2 dan ambek tau hal masyarakat. polis pulak kena naik gaji - ini mesti - pasai sikit2 pon, boleh kurang rasuah mummy. [ slogan kami benci rasuah - bunyi macam baguih aja, tapi rakyat tau tu kosong ]

    rakyat mau quality education.
    laa ni budak2 straight As kita keluak U nak tulih surat pon tak tau, nak cakap dengan confident pon tak boleh...nak suruh depa pikiak?....jeuh sekali. rakyat mau more teachers teaching good values, bukan hapai aja dan ajar untuk berfikir dan berbahasa.

    rakyat mau kita pandai sikit.
    rata2 apa2 pon kita deal dengan singapore, kita kalah, kita nampak tak berapa ceredek.
    GLC kita pon beniaga, dok tak boleh kita banggakan.
    sakit hati bila rasa ada 'orang dok buat det' pulak.
    nama malaysia pon dah tak berapa harum dah.
    kita dah ada proton, tak bole majukan lagi quality kereta ni ka? ada KLIA, tak bole ramaikan, sibukan, majukan lagi terminal ni ka? so sunyi KLIA.

    rakyat nak harga barang turun, berpatutan.
    jalan tol, tak boleh BN kurangkan tol ka?
    harga kereta, bila bole buang cukai tu? AP kita tau sapa untung. takpayah buat polisi tu polisi ni lah, rakyat nak apa yang depa bole rasa.

    rakyat mau banyak lagi lah.....

    rakyat memang tak mau parti sembang politik aja.

    ReplyDelete
  6. Adalah amat malang kalau hanya yang sedang memerintah kalah, akibatnya buruk kepada masadepan rakyat. Adalah tidak adil untuk mengandaikan bahawa hanya yang sedang berkuasa dan memerintah sahaya yang boleh diharap menjaga rakyat.

    Rakyat kenalah diberikan hak, peluang dan kematangan untuk menilai. Jangan salahkan rakyat kerana membuat keputusan yang tidak senada dan selari dengan yang sedang berkuasa.

    Inilah masalahnya kita, apabila kita melakukan kesilapan dan rakyat menilai, kita mula membuat dakwaan yang menakutkan rakyat. Kita bawa cerita cerita rekaan sendiri yang dilihat merendah rendahkan akal dan fikiran rakyat. Kita bercakap kehilangan kuasa Melayulah, hilang hak pembangunanlah dan macam macam lagi pra andaian yang menyulitkan rakyat untuk membuat keputusan. Sedangkan kita telah diberikan peluang berpuluh tahun. Kita telah disokong berpuluh tahun. Rakyat meneliti, generasi muda juga meneliti. Kita masih mahu bertahan dan berhujah ditakuk lama.

    Kenapa tidak mahu berubah. Berubah dari sombong kepada rendah diri, berubah dari mengejar harta kepada hidup sederhana, berubah dari menyalahgunakan kuasa kepada berkhidamat kepada rakyat, berubah dari lupa daratan kepada kuat beriman. Berubah menjadi sedikit ikhlas dan jujur. Bercakap benar dan jangan lagi berpura pura didepan rakyat. Jangan cakap lain buat lain..rakyat sudah lama menghidu dan melihat jelas. Jangan jadi bodoh sombong. Belajar dari kesilapan.

    Kadangkala kata kata diatas hanya sekadar membuang masa. They never learn...akhirnya rakyat juga yang disalahkan.

    ReplyDelete
  7. Umno Kedah kalau nak maju senang saja, bagi jawatan dekat 3 orang yang dok gila kuasa kat Merbok, merjar anuar, syed osman, pak yeh eon. suruh depa pelingkup umno sebab lani depa asyik dok baling batu sembunyi tangan pelekeh orang. semua kerja orang buat tak betui, depa saja yang betui. kalau hampa buat kerja betui, geraklah perkasa dan satukan bangsa. jangan dok nampak salah orang saja. Yang hampa dok pelingkup persatuan yang pernah hampa pegang dulu orang tak kisah pun. padanlah Tuhan laknat hampa hidup tak senang sampai lani. Tunjukan pada dunia kehebatan hampa dengan memajukan melayu melalui perkasa barulah orang percaya cakapl kosong dan busuk hati hampa

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.