Thursday, October 28, 2010

Islamic Fashion Festival - Maaaaaasyaaallah....



Apa dah jadi ni??? Awat Najib oiiiii...

16 comments:

  1. MUmmy,
    Best la, ini betul-betul Islamic ala Malaysia tidak beralaskan Quran dan hadith. Saya cadanngkan supaya anjurkan pula Festival Islamic Bakini Fest supaya semua orang tahu bahawa aurat muslimin hanya tutut payu dara dan segi tiga sahaja, Yang lain boleh ditayangkan. Inilah bagi tikus membaiki labu semua jahanan. Hidup Malaysia, Hidup Rosmah, Hidup Najib, Hidup Jamil, Hidup Jakim Hidup 40 Ulamak Muda UMNO, Hidup Mufti-Mufti Negeri-negeri Malaysia. Hidup Mummy Rokiah,


    Minah Bogel

    ReplyDelete
  2. Pas perintah Kelantan bermula pada tahun 1990. Pada tahun 1995 mereka mengswastakan perkhidmatan air di Kelantan. Mereka menubuhkan Kelantan Water Sdn Bhd (KWSB) yang mana syarikat usahasama Thames Water dari Britain dan Yakin (anak syarikat PKINK). Thames Water memegang 70 % saham dalam KWSB, manakala Yakin 30 %. Lihat di sini

    Setelah beberapa tahun diswastakan, keadaan tetap sama. Tiada perubahan, rakyat tetap menghadapi masalah mendapat bekalan air. Kenapa ? sudah diswastakan pun masih tak berubah. Ini kerana wujudnya masalah antara kerajaan negeri dan Thames Water.

    Perjanjian itu lebih berat dan menguntungkan Thames Water termasuklah untuk menaikkan tarif air. Itulah yang menyebabkan Kerajaan Kelantan tidak bersetuju.

    Inilah contoh kecerdikan Pas yang saya nak beritahu. Mereka sudah tandatangan perjanjian, selepas itu baru mereka sedar yang perjanjian itu berat sebelah. Kalau sudah tahu berat sebelah janganlah tandatangan dulu. Perinci dulu setiap patah perkataan dalam perjanjian tersebut sebelum tandatangan. Selepas tandatangan baru dia sedar yang dia kena tipu. Cerdik kan ?

    Jika tidak silap saya pada masa itu Nik Aziz berkata dia menandatangan perjanjian tersebut dengan tidak membaca terlebih dahulu isi kandungan perjanjian itu. Katanya ketika itu dia baru selesai makan nasi, kemudian ada orang hulur dokumen untuk tandatangan, maka dia terus saja tenyeh dokumen itu tanpa meneliti isi kandungannya.

    Selepas itu baru dia sedar yang dokumen itu berat berat sebelah. Nasi sudah menjadi bubur, jika dia nak batalkan perjanjian itu maka Kerajaan Kelantan perlu membeli saham Thames Water 70 % dengan nilai RM 50 juta.
    Cerita sepenuhnya di RBF sini. Yang bawa Thames ke Kelantan ialah Husam. Cerdik betul 1Husam: Rakyat ditindas, Gondol Bukit Diutamakan ... itu risalah yang kami terjumpa di Galas. Hehehe ...

    ReplyDelete
  3. Fesyen Islam ala UMNO

    ReplyDelete
  4. Dulu Hadhari.....
    Sekarang Islam 1 Malaysia....
    Kalau pemimpin tidak ikhlas dlm kepimpinannya, Allah SWT akan menunjukan sifat sebenarnya.

    ReplyDelete
  5. awat rosmah laa mummy.....

    takpa mummy nii semua dah masok dalam budget, kita tak hutang sapa2 pon.

    amboi tukang fesyen habak kata ni laa modesty kita....macam modesty blaise aja....seksi no.

    ReplyDelete
  6. monte carlo? malaysia ke? pereka fesyen Islam datang dari pelbagai negara. ada yang anggap pemakain tudung tidak wajib, vice versa. bayak mazhab di dunia ni. dan fesyen ini bukan hanya terhad kepada org Islam sahaja. jgn jadi hipokrit. lihat diseliling anda.adakah pakaian anda sempurna?

    ReplyDelete
  7. errr... masyaAllah tu dilafazkan untuk memuji sesuatu, kan.. cam tak kena je penggunaan kat sini.. waAllahu'alam..

    ReplyDelete
  8. Puan, ini lah masalah pemimpin2 di Malaysia ni, hukum-hakam agama Islam ikut suka hati kepala otak sendiri... mengaji kureng... tanyalah mereka yang berilmu.. buat di Monte Carlo, kota penuh maksiat, judi, arak dan lain2. ni la dia, pemimpin2 dan isteri2 meraka, dah bengkak kepala tak boleh ditegur, buat sesuka hati..fesyen Islamic apa benda ni.. Hah hah hah.. kalut..kalut betui...

    ReplyDelete
  9. Inilah dia penerimaan Islam kita yang diterima daripada pedangang/komersial/entrepreneur/pengusaha ARAB semasa zaman Kesultanan Melaka dulu. Terima tanpa mengguna akal budi atau buat kajian/terima bulat-bulat dan semua rakyat pekaknya secara en blok memeluk agama Islam lalu tak tahu beza antara Islam dan budaya Barat. Semua OK asalkan tak jejaskan projek buat duit para pemimpin UMNO. Jika menentang maka anda pengkianat/songsang/ikut Yahudi. Itu sebabnya agama Islam yang kita anuti sekaran kita miliki mufti/ ulamak/ustaz dan pendakwah bangang/ bahalol dan asyik membodek kerajaan aje. Lihat saja anak muda mudi nama saja pakai pakaian Islam tapi bergelumang dengan maksiat. Lihat mereka bertudung ghairah dengan program Fantasia, rock dan sebagainya.

    ReplyDelete
  10. Penganurnya adalah Shah Reza, kerabar raja Kelantan.
    Rosmah pi sbg jemputan sahaja...


    Hiii...yang Rosmah ni pun. Gila glamer sungguh. Buat rosak nama UMNO saja. Najib oii najib....

    ReplyDelete
  11. Punya glamer majlis, tak sedar dan tak perasan pun Islam dihina....

    ReplyDelete
  12. mana pi ustaz dab ulamak dimalaysia ini.macamana nak kata negara islam.PAS /umno 2x5 je

    ReplyDelete
  13. Kalau macam tu lah fesyen Islam, beringut habih yang kot dalam alamat ramai lagi lagi jadi mangsa kekejaman seksual.

    ReplyDelete
  14. Senang saja Mummy,

    PM NAJIB AL-DAYUS JIDDAN.

    TIDAK LAYAK JADI PM MALAYSIA.

    ReplyDelete
  15. kalau gitu suh saje mustaqim jadi PM...nk tengok dia ada extra telor tak dari Najib...amacam Mustaqim? kau ada bran tak?

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.