Monday, November 10, 2008

Huloq Duit Nak Bertanding.

Mummy baru dapat maklumat dari Ghurka Salam (GS) mana mai duit yang begitu banyak yang calun-calun dok huloq dalam pertandingan UMNO. GS kata maklumat ini hasil kajian terperinci yang dia sendiri turun dan menyamar sebagai penjaga bilik air, jadi waiter, jadi penjaga pintu hotel, jadi room service hotel, jadi driver dan yang mencabar dia menyamar jadi orang gila.
Di antara yang GS bagi tau ialah :
  1. Ada support dari tokoh-tokoh tertentu di ibukota yang mahu sianu dan sianu menang. Dia support paling busuk RM50,000
  2. Ada yang dapat dari komisyen atau habuan melobi projek-projek besar untuk tauke-tauke tertentu.
  3. Ada yang songlap duit pilihanraya yang lepas. Sepatutnya dibelanjakan untuk pilihanraya tetapi depa songlap dan simpan untuk bertanding dalam UMNO. Ini berlaku di kawasan-kawasan yang BN kalah.
  4. Ada yang dapat dari sumber menjadi Pengerusi badan-badan tertentu. Ini diperolehi melalui projek-projek ciptaan dan rekaan.
  5. Ada yang dapat dari pinjaman bank

Kata GS lagi, ini yang kebanyakan dia tau depa dok dapat dari mana. Ada yang besar-besar lagi melalui LEMBU-LEMBU SUSU yang hasilnya dari pasaran saham dan pengstrukturan syarikat awam yang disenarai di BSKL dan Singapore. Untung dari syarikat ini depa labur dalam simpanan tetap di offshore bank.

BS kata cuba congak, kalau labur dalam FD RM10juta di offshore. Dan andaikata pulangannya 2 persen dah dapat bunga RM200,000. Dengan duit bunga ni apa salahnya pi huloq dan taboq pada puak-puak UMNO yang dok buloq ni?

Ini baru congak orang bodo macam Mami ni. Habis apa nak heran? Lingkup la UMNO!

7 comments:

  1. Pemudamalaysia oiii,
    Hang orang yang 10 tanya Mami soalan ini. Betul ke tidak hang pi tanya orang UMNO.Amalan ini bukan baru.
    Mungkin depa tak bagi tau hangpa. Pasai sama-sama suka, sama-sama syok,sama-sama karan.

    ReplyDelete
  2. Memang UMNO parti buat duit, sebab tu ramai berebut nak jadi Ketua Bahagian. Mana ada kepentingan bangsa, semuanya pasai kebulog, masuk perut, bagi kaya anak-cucu-cicit, biaq pi bangsa lingkup. La ni yang duk nak bertanding, lagi ganas uloq duit, menang nanti boleh kampoi balik. Wang telah menguasai segalanya, ketokohan belakang kira. Asai ketam boleh uloq, jalan tak betui pun takpa.

    ReplyDelete
  3. Mummy, Lawatilah http://radioatok.blogspot.com untuk berita terkini macam-macam ada

    ReplyDelete
  4. Funtoosurf,
    SELAMAT BERBLOGGING.
    BERBLOGGING LAH UNTUK RAKYAT KERANA KITA DATANG DARI RAKYAT.

    Salam..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.