Tuesday, November 4, 2008

Sebahagian Graduan Cambridge Penipu.

Bila Mummy baca berita dalam Sunday Star tarikh 2.11.2008. Mummy terus naik chuak. Nak gelak ada, suspen pun ada. Sebahagian graduan Universiti Cambridge terutamanya graduan undang-undang lulus dengan cara menipu dan meniru.

Bayangkan University Cambrige dan Oxford yang berusia 800 tahun telah melahirkan graduan yang lulus dengan cara ciplak, membeli essay orang dan plagiat. Inilah kerja-kerja depa roopanya..

Perasan Mummy mereka ini temasuklah KJ dan kutu-kutu tingkat ampat. Depa balik mai depa dok kencin dan eksyen kat kita.

5 comments:

  1. Hee. betul tu mama.. baik depa belajaq kat sintok.. lagi ok.. atleast dapat gak title prof kangkung kan.. kuang.. kuang.. kuang.. termasuk lah saya.. belajar kat sintok hahahaha

    ReplyDelete
  2. Fazrul oiii...
    Walaupun prof kangkong sekurang-kurang hangpa kena ada jati diri yang kuat. Jangan hangpa balik dari oxford ka cambridge ka hangpa dok mai bawa konsep "keterbukaan, ketelusan , pendemokrasian" macam barat yang akhirnya Melayu jadi keparat.
    Hangpa boleh pi belajaq sana.Bukan Mummy bantah.Tapi biag peringkat Post Graduate bila hangpa dah bina asas jatidiri hangpa di negara ini.Jangan jadi puak tingkat ampat.
    Depa nak terbuka semua depa buka takreti Melayu.

    ReplyDelete
  3. Mummy,

    ada beberapa cara nak masuk oxford/cambridge U ;
    1-keputusan peperiksaan yg sangat baik dan dikuti dgn temuduga
    2-dari rangkaian Aluminai ( datuk nenek moyang bekas pelajar )
    3-anak orang bangsawan termasuk duta duta
    4-anak orang kaya penderma penderma

    Oxford/Cambridge adalah kombinasi kolej kolej , tengoklah depa dari kolej mana yg betul betul pandai diletakkan pada satu kolej yg tak sama dgn kategori yg masuk cara lalu keluarga.
    Yng teruknya ada kolej yg terletak di sana tapi tak termasuk dlm kumpulan Oxford/Cambride University hanya alamat shoplotnya terletak di sana ,hati hati Mummy depa ingat orang Malaysia tak tahu.

    ReplyDelete
  4. Macam tu rupanya no? Kalu lagu tu kan degree saya dari USM (sumpah tak tiru dan suruh orang buat assignment)tu kira orait la no?

    Masa belajaq dah mula menipu, inikan pulak dah berkuasa? Yang sorang tu anak si Yatim, masa buat tesis phd berbuih2 mulut kata judiciary kita tak betoi (memang tak betoi pun) lepaih masuk kerajaan balik, sanggup telanjang kata judiciary kita bagoih. Macam mana ni?

    ReplyDelete
  5. Hangpa sumua Mummy nak nasihat no...
    Ingat tuntut ilmu tak habih. Dari dalam buian (ndoi kata orang Penang) sampai kelubang kubur.
    Ilmu politik satu bab. Ilmu ekonomi satu bab. Ilmu nak pejatuh orang dalam politik satu bab.
    Tak habihhhh....

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.