Friday, November 14, 2008

Tuu Dia! Tuu Dia! Dalam Dok Kata Dia Buat Dah....!

Nampaknya warna Najib dah mula terbit. Peruntukan RM200juta kepada program pra-sekolah telah disasarkan kepada PERMATA. Permata adalah adalah program Rosmah, isteri beliau. Nampak sangat bini dah mula main peranan. Dakwat pun tak kering lagi, warna sudah nampak. Mummy dah warning dari awal lagi. Jaga-jaga bini hang tu Najib oiii.
Memang Mami tau program Permata tu baguih. Tapi yang dok kendali program tu semuanya set tua-tua. Tak macam program kanak-kanak Aznil Nawawi. Hangpa tau ka sapa set tua-tua tu? Macam Atikah Adom tu dok main dengan kanak-kanak ada akai ka? Kanak-kanak pun naik termuntah tengok set tua ni.
Kalau Najib cermat dan halusi Mummy cadangkan set tua-tua tu berundur saja dan serah kepada prefessional dan yang muda-muda trang tang-tang sikit. Set-set tua tu suruh depa conduct program macam mana nak jaga laki(suami) supaya tak lari atau digoda artis-artis.
Mummy cadangkan di antara korikulum yang depa boleh masukkan ialah :
  • Macama mana nak jaga perut supaya tak gelambiaq (kendur)
  • Macam mana nak jaga tetek supaya tak kendoq (lembik)
  • Macam mana nak perketat punat-punat yang longgaq (longgar)
  • Macam mana nak tegangkan yang kecut-kecut
  • Macam mana nak kawal mulut supaya tak hebiaq (celupar)
  • Macam mana mengawal perangai supaya tak loklaq (gatai dan miang)
  • Macam mana nak kawal diri supaya tak tergedik-gedik depan pengundi

Kalau semua ini diuruskan dengan cantik dan cerdik yang pasti laki depa akan sayang depa dan tak banyak melahirkan ibu tunggal dan ibu yang ditinggal. Depa jangan dok pi campoq dengan kanak-kanak yang baru nak tengok dunia. Tengok pun potong steam.

9 comments:

  1. Mami kena faham la..
    Kerja-kerja kebajikan ini kalau tak melibatkan pihak-pihak yang ada kuasa dan berpengaruh jawabnya tak kemana. Sekurang-kurangnya mereka ini ada drive dan kesungguhan untuk membangun pendidikan rakyat khasnya pra sekolah.Sesetengah isteri pemimpin langsung tak campur dgn rakyat bawahan walhal mereka ada kuasa dan wang yang banyak.Jangan dilihat sudut nak kritik saja. Be fair la.

    ReplyDelete
  2. Mummy,

    Unjuran mummy itu sangat baik gunalah kumpulan Puteri yg comel comel itu barulah nampak bersemangat dan ceria
    Depa yg makbonda makbonda ni kena banyak exercise tak payah lah pakai botox ke inject vitamin kambing ke cosmetik surgery pun tak perlu ini depa ni lansung tak ada senaman kurang kurang jogging tiap ptg
    Depa ni pun kalau makan bukan main berselera lagi kalau tengok buffet di hotel restaurant mamak nasi kandar tgh malam pun masih makan lagi macam mana nak ketatkan tempat tempat yg sulit .
    Nak sorokan badan yg besar tu depa pakailah baju kurung yg besar besar tak nampaklah perut dah boroi
    Manalah suami tak pergi cari tempat lain .

    ReplyDelete
  3. Salam Mummy,
    Agak tak setuju ngan komen Mummy kali nie...Jangan la lihat pada penampilan jer mummy...Yang penting kalau untuk kebaikan apa lah salah kan???Walau wajah hudoh pon tapi kalau hati ikhlas...okay lah tuuu...tapi kan mummy walau cun mcm mane pon kalau hati busok cam bangkai...NO POint lah Mummy..

    ReplyDelete
  4. Awi prt8,
    Mummy setuju macam Awi komen tentang wajah. Tetapi mesej Mummy di sini ialah kita sayangkan Najib. Najib perlu berhati-hati jangan membuka sasaran untuk ditembak. Najib adalah pemimpin harapan kita selepas Pak Lah gagal. Cuma kelemahan Najib ialah penglibatan yang rakus isterinya.Tanyalah siapapun. Pilihanraya Permatang Pauh menjadi iktibar. Kalau Najib gagal sekali ini UMNO akan gagal selama-lamanya.
    That's my message.

    ReplyDelete
  5. kalau mummy jadi bini dia tentu dia lambak lebih pada tu aaih... tak luruh sikit ke?

    ReplyDelete
  6. Percayalah mummy, these people never learn. We are wasting our `batteries'!

    Tunggulah masa kejatuhan! Beratus pendapat pembaca, beribu blogs dan berjuta surat layang, mereka tetap tidak sedar diri, walau pun dalam situasi separuh kalah!

    ReplyDelete
  7. Salam mummy...seronok baca artikel2 mummy.

    Nak tanya satu perkara..si nurhana yang slalu disebut2 kat Banjari online tu sapa??? Artis cun baru ka? Pramugari ka? Kita ni tak brapa ikut crita dunia artis ...tu la nak tau.

    Kalau ada gambaq dia lagi best...

    Tu ja...salam perkenalan no...

    ReplyDelete
  8. Ummiiffah,
    Terima kasih daun keladi. Hanna? biaq Mummy siasat no....
    Hang tanya ni macam laaa Mummy tau semua.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.