Thursday, November 20, 2008

SYABAS! TUN MAHATHIR

Dr M to name those involved in money politics

PUTRAJAYA: Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad has promised to name Umno members implicated in money politics on his influential blog www.chedet.com.
He said he was willing to be sued for defamation and even risk arrest by the authorities because he was not afraid to expose the truth and the identities of such errant members.
“I can’t do anything about the complaints except to hand these over to the Umno disciplinary committee. I will put these names up in my blog.

KOMEN:
Mummy respect Tun M di atas keberanian beliau untuk mendedahkan semua nama-nama perasuah politik dalam UMNO. Biar semua orang tau. Memang tepat kerana Tun M tidak ada apa-apa kepentingan. Pembongkaran ini akan menjadi satu sejarah dan sentiasa akan dikenang di dalam sejarah UMNO.
Keberanian dan pengorbanan harus ada kalau Melayu sayangkan UMNO. Mummy percaya Tun M ada satu senarai yang panjang dan Mummy sedang menunggu tarikh bersejarah itu. Ayuhh Tun sama-sama kita singgirkan perasuah politik!
Kalau tidak hari ini bila lagi?

3 comments:

  1. Cheq selalu melayoq kat bloq ni, dan ini pertama kali cheq nak komen sikit.

    Walau Tun keluarkan senarai tu, tapi cheq penuh yakin tiada tindakan yang akan diambil, semuanya akan masuk bawah karpet BPR/Polis saja.

    Maaf no... bukan nak perlekehkan BPR/Polis tapi itulah hakikatnya, seperti yang berlaku sebelum2 ni.

    tkasih - Isa
    ikutsukaakuisa.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. setuju sangat dengan ISA,pendedahan TUN M ni akan menjadi seperti air hujan jatuh ke pasir dan yang paling penting ia ibarat menepuk air didulang terpercik ke muka sendiri...hehee...TUN oh TUn..

    ReplyDelete
  3. Salam blogger ISA dan Ajeem,
    Dalam hal ini, apa nak buat. Kita semua dan boleh agak soalan bocor dari BPR dan Polis ialah tak cukup bukti. Mana nak dapat bukti kalau yang memmberi dan menerima masing-masing suka sama suka.
    Tetapi adat Melayu UMNO ni tak boleh simpan rahsia. 2 atau 3 bulan lepas perhimpunan dia ceritalah pada kawan-kawan dengan bangga bahawa "si anu dan si anu tu bagi DUIT sebab tu dia menang dan aku pun dapat".
    Ini laaa...Takut UMNO dibeli oleh Yahudi.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.