Friday, November 7, 2008

Sudah Terang Lagi Bersuluh

Memang tepat lah dan sudah terang lagi bersuluh apabila Mummy mengatakan UMNO akan PUPUS seperti Dinasour. Kenyataan ini disambut baik oleh Pak Lah sendiri. Pak Lah yang sedang menghitung hari untuk mengosongkan Seri Perdana telah membuat kenyataan yang tepat di dalam akhbar Star 6.11.2008. Yang berbunyi "ANYONE CAN BE THE PRIME MINISTER" - Its up to the people, just as the Americans have done.

Kenyataan ini akan mempercepatkan lagi UMNO menjadi Dinasour dan pupus dari masa yang Mummy jangkakan. Inilah yang Mummy kata UMNO akan dilapah dan disiat-siatkan oleh bangsanya sendiri dan akhirnya menjadi Dinassour dan bahan pameran kanak-kanak bila cuti sekolah.

Dan satu lagi kenyataan Tengku Ahmad Ritaudeen, Pengerusi Lembaga disiplin UMNO katanya dia tahu mereka yang terlibat politik wang dan penyalah gunaan kuasa. Kalau dah tahu Mummy nak tengok result dia. Jangan cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap, kalau mau bikin cakap mau bikin, kalau tak mau bikin jangan cakap, jangan sekejap bikin sekejap tak bikin.

Pak Lah pun kadang-kadang di saat-saat nak kosongkan pejabat lebih baik dok diam. Nak kata nyanyok baru menikah saja...


9 comments:

  1. Mami,
    Sebelum Dinasour dilapah. Tolong simpankan ekornya ye..Saya nak buat sup ekor.

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah tak akan pupus..kat America tu tak sama dgn malaysia.walaupun depa negro@kulit hitam,depa tetap ada budaya n agama yang serupa n cakap bahasa yg sama..kat Malaysia,kaum pendatang tak semua Islam,tak semua amalkan budaya Melayu atau Islam..ntah2 ada yang tak tau nama DYMM Yang Dipertuan Agong!jadi bagi cek,JANGAN SAMAKAN AMERIKA DENGAN MALAYSIA!Jauh beza sangat2!tapi apabila PM sendiri yang tak sedaq semua tu sebab dia rasa BN kalah sebab bukan Melayu tak sokong,itu adalah amat tidak adil!jgn terlalu menghiris perasaan orang Melayu!

    ReplyDelete
  3. Saja pon hari tu tok det suroh dia diam dia takmau!!!

    ReplyDelete
  4. Hangpa Kata Hangpa TerarNovember 7, 2008 at 12:04 PM

    Pak Lah mmg kalot...toksah dok kalot la Lah ooii satni ekonomi kita merudum..zaman la ni bukan buleh bagi komen tak tentu hala satni abih rakyat mkn pasiaq kot

    ReplyDelete
  5. Rakan-rakan bloggers sekelian...
    Mummy hormat Pak Lah macam mamu Mummy sendiri. Kerana terlalu baik sampai anak menantu naik kepala. Menjadi Bapa yang baik dan Imam yang baik tak semestinya jadi PM yang baik.
    Nak jadi PM Malaysia ni kena ada kependekaran sepak terajang politik yang cukup seni.
    Jangan nak terbuka dan tunjuk seluar dalam kita kepada orang. Jangan jadi SUPERMAN, GAGAH TAPI BODO...SELUAR DALAM PAKAI DI LUAQ.

    ReplyDelete
  6. Princess JJ oi.....
    Mummy ni walaupun DKK(darah keturunan keling)kalau sebut pasai Melayu, bertakek dan berparang Mummy sanggup. Tapi dok jaga tak mau menghiris hati Melayu laa...yang Melayu ni jadi bangsat di negaranya sendiri.
    Hang tengok sapa yang dok hiris Melayu?
    Dulu masa Mummy sekolah di Penang, cikgu Cina kami kata apa kat Mummy? Moklakyu Chiak Toyu @ Melayu Makan Toyu/kicap.

    ReplyDelete
  7. Anwar ibrahim al juburriiiiiiii.
    dok jolok pungkoq MUMMY...

    ReplyDelete
  8. Anwar ibrahim al juburriiiiiiii.
    dok jolok pungkoq MUMMY...

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.