Sunday, March 22, 2009

Anwar tunggang kuda hitam

Makkal Sakthi beri Anwar kata dua tukar calon
Oleh G. MANIMARAN dan ZANARIAH ABD. MUTALIB

PETALING JAYA: Gerakan Makkal Sakthi hari ini memberi kata dua kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim agar meletakkan calon lain Pakatan Rakyat, bukannya S. Manikumar yang diumumkan, mewakili kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau.

Penyelaras kumpulan Hindraf yang telah diharamkan, S Thanenthiran berkata, Makkal Sakthi memberi tempoh sehingga esok kepada Anwar, yang juga Ketua Umum Pakatan Rakyat, agar mengubah keputusan beliau yang diumumkan semalam.
(Star Online 21/3/2009)

KOMEN:
Keputusan Anwar Ibrahim meletak calun India yang diluar selera Hindraf ada lah untuk membuat “adjustment” atas kesedaran Hindraf telah tidak lagi berpengaruh di kalangan masyarakat India.

Hindraf hanyalah alat atau kuda tungangngan Anwar untuk menawan PRU12 yang lepas, bak kata pepatah Melayu ”habis manis sepah dibuang ke dalam longkang”.

Manikumar adalah calun tulin PKR yang boleh berbahasa Sepanyol dengan fasih dan sedikit bahasaTamil lebih PKR "friendly". Dan yang lebih utama ialah kekayaan Manikumar mampu membiayai atau "self financing" untuk pilihanraya ini.

Anwar sedar jika tersilap calun mereka boleh melompat parti kelak jika menang. Malah yang paling sukar sekali ialah untuk memenuhi tuntutan Hindraf yang tidak masuk di akal. Itulah yang menyebabkan ADUN romeo V.Arumugam wakil Bebas yang menang mengejut meletak jawatan.

19 comments:

  1. setuju !
    tapi hindraf atau anwar kena bincang untuk selesai.

    kalau tak nanti, ada lah mangkok hayun MIC yang panaskan cerita.

    ReplyDelete
  2. nak makail sakti terra mana lagi...
    jangan nanti aku panggil puak hindraf nia mangkok hayun sudah...

    susah baik ko org buat parti HINDRAF last masuk gelanggang kita tengok sapa yg kena...

    ReplyDelete
  3. Pekida jugak mesti tukar pendaftaran jadi Parti Politik drp Pertubuhan KEBAJIKAN DAN DAKWAH ISLAM mangkok hayun Hj Redzuan bekas PAS+UMNO tapi calon bebas Melayu PAS+UMNO dibenarkan oleh Demokrasi berparlimen berpartisan

    ReplyDelete
  4. ini menunjukkan anwar memang seorang yang hebat! tak terpengaruh dengan sesiapa!

    ReplyDelete
  5. ... anwar memang hebat menunggang 'kuda' agaknya...

    ReplyDelete
  6. 1. Anwar memang hebat.

    2. Sehingggakan Mat Sabu pernah menggelarkannya "Pak Sheikh Anwar Al Juburi".

    3. Tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata.

    ReplyDelete
  7. salam...
    jng nk layan sangat geng hindraf nie...kalu rs bgs sangat msk la bertanding...

    ReplyDelete
  8. anwar bukan saja expert tunggang kuda hitam, orang pun dia tunggang sampai kena report polis. bak kata kj kalau xde beruk xkan pokok bergoyangs.

    ReplyDelete
  9. Tunggang kuda hitam maksudnya sangat luas .

    Mummy janganlah cakap macam tu. Macam mencarut sahaja. Sebenarnya bukan kuda hitam, kuda hanyut atau sejenis haiwan yang akan tenggelam dalam perjalanannya

    Makail sakti yang mana satu? Majoriti orang Melayu , kenapa diberi mandat kepada kuda hitam? Macam tak da orang lain yang boleh dipercayai. Nampaknya orang Melayu diperbodohkan lagi oleh saudara Anwar Ibrahim . Kalau zaman Melayu lama dahulu saudara AI akan dihukum sula sampai mati.

    ReplyDelete
  10. "Anwar tunggang kuda hitam"

    Hai, pelik betul sekarang baru tau.

    Sebenar nya lama dah Anwar tunggang kuda, bukan kuda hitam aje, tapi macam macam warna dan umur kuda.

    Hebat si-Anwar ni tunggang kuda eh mummy.

    Mummy tau macam mana bunyi kuda-kuda ini?

    ReplyDelete
  11. kawasan tuu majoriti muslim/melayu tapi pasai apa letak bukan melayu ??/musykil musykil........

    ReplyDelete
  12. Tunggang kuda hitam,lepas tunggang,tonggeng jubur pulak.Kaki peliwat kebangsaan malaysia.

    ReplyDelete
  13. Anwar bukan sekadar tunggang kuda hitam, kuda kuning, kuda putih, kuda belang, macam jenis kuda dikudakannya.

    Saya teringat cerita lama Anwar tunggang kuda. Senget leher Anwar di jatuhkan kuda tunggangnya, ini kuda betul.Lama juga Anwar dok pakai neck-brace tu...Kata orang, kalau kuda eject penunggangnya bermakna kuda tak suka orang itu.Heran macamana, orang boleh suka Anwar, kuda pun meluat.

    ReplyDelete
  14. NAJIB pun suka menunggang gak.. sampai 'arwah' orang yg ditungganya itu... lagi kesian....

    ReplyDelete
  15. tak payah mushkhilanglll.....senang jawab dia si anwar tu bijak dia letak manikumar sebab diatau orang india akan protes jadi ada undi protest nanti.dua calon india lagi pun orang anwar juga tapi dalam senyap..hilang 80000 tap pa janji undi dapat juga sorang 1000 maka 2 orang dah dapat kurang dah undi ganeseon.undi melayu plak 50 % nak pi mana melayu ka india....kemudian dibahagi 4 calon bebas yang akan dapat sorang sikit.JADI PERSOALAN SAPA DAPAT BANYAK....?? MAKA JAWABNYA IALAH CALON BEBAS TAJAAN PKR...BAGAIMANA IANYA AKAN BERLAKU TUNGGU ANALISA NANTI.ANWAR IBRAHIM MEMANG HEBAT BANYAK KAMBING HITAM JADI KORBAN.TERMASUK MENGGUNAKAN GANESON SENDIRI.
    dato Najib jadi ker jadi PM....?

    ReplyDelete
  16. tu pun masih ada org bengong dok sokong anuar.aku pun hederan....

    ReplyDelete
  17. 1st nak gelak dulu..hahahahahahahahahahahaha... aku nak tanya pembaca² blog ni, 1 majlis yang telah dianjurkan oleh DAP dan ada video nya, kenapa anwar sanggup katakan "ini Malaysia Cina dan India punya" kenapa nama melayu dia tak sebut??kenapa? dia tak sedar ke yang dia tu melayu??monyet btol..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.