Sunday, March 7, 2010

Lim Kit Siang lebih suka Anwar Ibrahim dipenjarakan kerana takut terjerumus dalam lubuk

SHAH ALAM, March 7 — Veteran opposition leader Lim Kit Siang today predicted the Pakatan Rakyat will have an easier time at the next general election if the government jails Datuk Seri Anwar Ibrahim for sodomy.
“If he is jailed, our motto will be free Anwar, vote PR!”said the DAP stalwart during the Selangor Pakatan Rakyat (PR) Convention. (By Neville Spykerman The Malaysian Insider)
Nampaknya Lim Kit Siang dari awal sudah meramalkan Anwar Ibrahim akan dipenjarakan dan memang lebih suka Anwar dihukum supaya DAP mendapat “political mileage” sebagai habuan kelakuan songsang Anwar Ibrahim.

Keributan dalaman politik Parti Keadilan Rakyat yang sedang parah seperti retak menanti hancur memang sukar bagi DAP untuk bersekongkol dengan Anwar Ibrahim lagi, malah silap-silap percaturan Pakatan Rakyat akan mengheret DAP terjerumus ke dalam lubuk sekentut Anwar Ibrahim.

Hanya satu sahaja harapan besar DAP agar Anwar Ibrahim dihukum dengan kadar segera seperti kehendak Lim Kit Siang di dalam kenyataannya “If He is jailed, our motto will be free Anwar, vote PR!”. Hanya ini sahaja harapan Lim Kit Siang untuk meraih sokongan simpati pengundi Melayu kerana majoriti orang-orang Melayu mudah dipermainkan emosi mereka. Sejarah telah membuktikan bertapaknya orang-orang Cina di negera ini adalah atas simpati dan sikap tolak ansur bangsa Melayu dalam negara ini.

Ternyata Lim Kit Siang pandai memperkudakan kesengsaraan sesiapa sahaja khasnya Melayu untuk mencapai matlamatnya “merepublikkan Negara ini”.

6 comments:

  1. Pandai apa?

    Ini sekadar mengungut. Apa yang LKS mimpikan itu tidak akan berlaku kerana lihat saja sokongan yang di terima Anwar dari penyokong penyokongnya semasa perbicaraan liwat II berbanding dengan liwat I.

    Faktor kedua kebangkitan kesedaran Melayu dalam mempertahankan perlembagaan mengenai hak istimewa orang Melayu. Perkara ini tidak wujud dalam liwat I.

    Sedang belum kedalam pun orang tidak peduli lagi apa tah lagi kalau sudah kedalam.

    Itu lah sesiapa berkawan dengan orang bodoh (Anwar) sedikit sebanyak terpengaruh dengan otak "cerdik cerdik beruk" dia.

    Sebenarnya bukan apa. Mereka telah berhempas pulas mencari idea untuk impian politik mereka. Tiada apa lagi ....

    ReplyDelete
  2. DAP lebih takut Anwar dipenjarakan dan kehilangan undi Melayu kerana LKS faham sangat perangai orang Melayu yang 'mudah lupa' dan kembali menyokong BN apabila kena pujukrayu UMNO.

    Untuk kekal mendapat sokongan dan undi Melayu yang dimain peranan oleh Anwar, Anwar mesti diselamatkan dari dipenjarakan.

    Kata kata jika Anwar dipenjarakan, Pakatan akan lebih mudah menang adalah kata kata ugutan dan psikologi semata mata dan untuk menyedapkan hati sendiri semoga malapetaka Anwar dipenjarakan tidak berlaku.

    Apakah undang2 atau tangan ghaib akan terpengaruh dengan cakap2 sebegini?

    ReplyDelete
  3. Anuwar harus dipenjarakanatas kesalahan yang dilakukan. Sampai bila akan dipergunakan. ANUWAR HARUS BERTAUBAT!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Lim Kit Sing seems to be using reverse psychology in handling Anwar's sodomy case. It's a win - win situation for the PR. Should Anwar jailed, they'll use the 'rakyat's' sympathy towards Anwar to boost their supports. If Anwar is free, then they will claim that BN failed to conspire against Anwar. Either way, the Pakatan is going to gain.

    Personally, I think that Lim Kit Siang still needs Anwar. The Pakatan can’t afford to have non Malay as their leader. Pakatan’s Malays support will surely lessen if DAP leads the Pakatan.

    ReplyDelete
  5. say no to machivellianMarch 8, 2010 at 9:27 AM

    Sebab itu kita menyokong Anwar terus menjadi boss Pakatan Rebah, supaya bila dia rebah, semua kuncu2 terus rebah

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.