Wednesday, April 27, 2011

(Latest updated) Pertemuan Tun M dan Ustaz Azizan 30hb April 2011

Cadangan awal mempertemukan YAB DS Ustaz Azizan Razak, Menteri Besar Kedah setelah diperkenankan oleh pejabat Tun Mahathir untuk hadir dalam Pehimpunana Melayu Perkasa pada 30hb April ini tidak seharusnya dipolitikan oleh mana-mana pihak.

Hasrat dan niat baik usaha ini serta pandangan kedua-kedua pemimpin ini seharusnya disanjung dan dihormati.

Walaubagaimanapun kerana kesibukan YAB MB Kedah sedang mempersiap-siaga untuk menghadapi pemilihan pucuk tertinggi PAS maka beliau tidak dapat hadir dalam majlis ini.

Apa pun nawaitu yang baik untuk menyatukan Melayu merupakan usaha murni yang harus disanjung bukan diputar belitkan.

Melayu sudah letih dengan perbalahan sesama sendiri.

1 comment:

  1. Nasib baik Ustaz Azizan nanti dengar 'ugutan' akan 'Tidak kau sedar orang Melayu akan hilang kuasa dek kerana DAP' walaupun sekiranya DAP menang semua kerusi parlimen yang ia tanding tidak mungkin memerintah tanpa ambil kira kerusi lain dari PKR, Sabah/Sarawak atau PAS. Orang UMNO fikir dialah 'tuan', tapi itu dulu semasa rakyat bangan tak faham akan kedudukan sebenar kerusi maksimum yang UMNO boleh menang dan boleh (self acclaim) bahawa dialah hero yang menguasai seluruh Malaysia. Sebenarnya pemimpin UMNO/kroninya yang akan hilang kuasa nak merembat kekayaan negara. Sehingga kini belum ada Melayu tulen yang memimpin negara kerana PM pertama hingga ke akhir bukannya Melayu tulen melainkan Melayu kacukan Siam, Turki, Bugis, India dan China. Jadi tak perlu orang Melayu sebenarnya melainkan orang warga Malaysia tak kira orang Dayakke, Ibanke, Cinake, Indiake, asalkan yang benar-benar mahu memperbaiki kehidupan majoriti rakyat Malaysia. Cek dah meluat dengan Ketuanan Melayu yang menakut-nakutkan orang 'Melayu' bangan atau macik Felda yang mereka akan hilang kuasa seperti orang Palestin. Lagipun orang Melayu tak boleh bersatu melainkan ada satu kuasa lagi yang menjajah. Orang Melayu boleh bersatu dengan ritual Islam seperti berpuasa dam membuka puasa dengan tepat sekali, sembahyang, bayar zakat, mengucap dua kali mashahadat dan percayai ketauhidan Illahi.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.