Saturday, April 23, 2011

MB Kedah, Ustaz Azizan dan Tun Mahathir akan bersatu pada 30hb April ini. Anwar sudah lari....

MR tertarik dengan cadangan Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) untuk melancarkan gerakan ‘1Melayu, 1Bumi’ bagi menyatupadukan masyarakat Melayu tanpa mengira fahaman politik.

Kata Setiausaha Agungnya, Syed Hassan Syed Ali, tujuan program itu bagi mengingatkan kaum majoriti negara itu supaya kekal berkuasa dalam politik dan ekonomi negara.

Perkasa menterjemahkan cadangan ini semasa Perhimpunan Melayu Perkasa kali ketiga di Stadium Sultan Abdul Halim Kedah pada 30 April ini di mana negarawan unggul Negara Tun Dr Mahathir akan turut hadzir dalam majlis ini.

Apa yang menariknya perhimpunan ini juga akan menjemput pemimpin Melayu Kerajaan Kedah, MB Datuk Seri Azizan Abdul Razak dan beliau dijangka akan memberi ucapan menyatukan Melayu dalam kontek yang sebenar bukan sekadar kepentingan politik porak peranda yang membawa perpecahan umat Melayu dan Islam.

Apakah di sini akan bermulanya sejarah baru di mana umat Melayu akan mula bersatu dimana Kedah merupakan tanah tunpah darah Tun M dan Ustaz Azizan.

Jika usaha ini berjaya, tindakan Perkasa akan menterjemahkan keikhlasan perjuangan mereka dan mereka tidak akan dilabel sebagai kuda tunggangan UMNO lagi dan kemelut dalaman UMNO yang tidak berkesudahan akan menguburkan mereka dalam jiwa dan sanubari kaum Melayu.

MR cadangkan Melayu yang ikhlas untuk bersatu seharusnya hadir pada majlis pada 30hb ini di Alor Setar. Biar Cina bertokak.

2 comments:

  1. Jika betul ini akan berlaku akan merupakan tamparan hebat kepada Parti Cauvinis Cina.. (siapa yek ?)

    ReplyDelete
  2. Sejak bila ada tragedi yang semua kaum Melayu boleh bersatu? Dulu lagi ada Melayu kiri, kanan, atas pagar. Kini ada Melayu liberal, PAS, UMNO, PKR, Melanau dan semua kumpulan ini masih belum bersatu kecuali dalam hal ritual agama seperti sembahyang, puasa, zakat mengucap dua kali mashahadat, itu pun ada perbezaan dalam kaedah melaksanakan. Sebenarnya apa yang dipinta adalah supaya semua Melayu dapat memberi kebenaranan dan kesahan agar ada golongan Melayu supaya berkuasa dan mentadbir negara. Orang UMNO dah faham dan sedar bahawa kepimpinannya sentiasa dicabar meskipun buat masa ini masih dapat lagi diperbodohkan rakyat yang ia adalah pemimpin yang sewajarnya tanpa menyedari untuk berkuasa ia perlu 56 kerusi parlimen dari Sabah dan Sarawak. UMNO jika menang semua kerusinya bertanding jika tiada 21 kerusi parlimen dari Sabah atau 25 dari Sarawak jangan nak mimpi lagi boleh memerintah. Malah jika semua kerusi dimenangi oleh kaum Melayu tanpa sokongan dari Sabah dan Sarawak tak mungkin ia boleh memimpin negara. Dulu bolehlah diperlembukan pemimpin Sabah dan Sarawak seperti mana British memperlembukan pemimpin raja Melayu . Jadi untuk apa projek nank tipu orang Melayu ini supaya bersatu? Keadaan sudah berubah. Orang Melayu yang dah kena dijajah selama 200 tahun oleh British dah tak ada semua dah mati, kini yang ada orang Melayu yang dijajah oleh UMNO mengguna banyak fakta salah seperti dialah kononnya memperjuangkan kemerdekaan sebenarnya dia mengisytiharkan kemerdekaan, Madey adalah pemimpin Melayu padahal dia berketurunan India dari Kerala, orang Melayu orang asal Malaysia padahal mereka datang dari Nusantara lebih awal dari pendatang bangsa lain( misalnya Agung pertama kita adalah dari Sumatra) dan banyak lagi.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.