Sunday, November 16, 2008

Pembangkang Di Negeri BN Kalah Lembab.

Mummy ingin respon kepada sahabat Bloggers Chengho.
Mummy tengok TV1 tadi menayangkan suasana perdebatan hangat dalam dewan persidangan Dewan Undangan Negeri Perak. Nampaknya ketua pembangkang Perak Datuk Seri Tajul Rosli dan Yb Raja Zainuddin memang berapi-api hentam MB Perak dan DAP. Syabas Mummy ucapkan!
Tetapi pembangkang-pembangkang di Kedah dan Pulau Pinang memang lembab. Persidangan berjalan seperti semuanya sempurna dan tak ada pembangkang langsung. Mahadzer Khalid dah la lembab, sering pula dibantai oleh UMNO setiap kali buat perjumpaan dengan UMNO Bahagian. Langsung tak ada bahan untuk bangkang.
Begitu juga Pulau Pinang Dtk Azhar, lembik dan tak ada point langsung. Sahabat Mummy di Kedah kata rakyat Kedah tak nampak apa-apa perbezaan pun di bawah pemerintahan PAS. Mak Su, Mak Ngah, Mak Teh dan Mak Long di rumah kenduri semalam kata, "BN pun sama PAS pun sama tak dak beza pun? Jadi kita sokong yang dok ada laaa...".
Punca semua ni kerana Mahadzer Khalid dan Azhar Ibrahim pernah duduk di dalam zon selesa. Tak dak pengalaman. Sebab tu depa tak berfungsi sebagai Ketua Pembangkang. Mereka masih dilamun dan tidak percaya bahawa mereka telah menjadi pembangkang akibat dilanda tsunami politik.
Rumusannya jangan harap la hangpa semua nak ambik balik negeri-negeri ini. Takut yang dikejar tak dapat yang dikendong berkeciciran

4 comments:

  1. dear mummy,

    Itulah situasi yang menggerunkan UMNO/BN. Rakyat sudah mula selesa dengan apa yang depa tengok dan lihat.

    Living in comfort zone has been the habitual routine of our UMNO/BN leaders.

    Ramli Mohd Yunus
    ramli-dap-blogspot.com

    ReplyDelete
  2. azhar mami??bercakap pun tot..tot..tot..,macam dok dalam kelambu,mami jangan dok sebut nama dia la,naik meluat,naik hangat, tu pun dia dok rasa dia terer,dia dok ingat dia la calun tkm p.png masa pru baru ni,tau-tau terkangkang..

    ReplyDelete
  3. Mummy,
    Pada pengamatan saya la kan mummy..sesetengah ahli politik nie kan...bukannya ada skill apa pon...tapi lebih kepada LINK diaorang ngan 'Big Gun"....Itu la pasal dia org dapat jawatan tu...nak harap "Talent"sendiri jangan harap la Mummy ooi....

    ReplyDelete
  4. Mummy oh Mummy...apa yang confirm ialah in the next election, BN and umno akan jadi pembangkang! The rakyat bukan bodoh lagi. They've been duped for far too long by umno! Umno is full with corrupted leaders..to it's core! So...bye..bye umno and all the konco-konco! Your time has come.. The truth hurts!


    Chiselstone

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.