Saturday, April 6, 2013

APA ADA DALAM MANIFESTO BARISAN NASIONAL?

NST
Manifesto Barisan Nasional adalah Aku Janji yang realitik dan boleh dipercayai. Tidak seperti manifesto pembangkang yang penuh dengan khayalan dan fantasi bersamaan Kitab Hikayat yang penuh cerita-cerita dongeng yang hanya sedap dibaca sedap didengar.

10 comments:

  1. Aku janji BN ok baik dan realistik.
    Cuma satu saja lagi.
    Calon BN juga kenalah realistik dan ok juga.
    DS Najib silap pilih calon,
    Terima lah akibatnya.

    Rakyat nak tengok calon BN dulu.

    ReplyDelete
  2. Otak di- kepala lutut. Dah tak boleh nak fikir. Bandingkan 5 tahun Negeri di-bawah pemerintah PR dan BEE END yang mana defisit lebih baik. Negeri di-bawah BEE END tak mampu bayar hutang mengikut laporan Udit Negara. Kalau tak fahan tu.. BANGANG ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf....Kalau awak nak bangkang pun bagilah 'points' sikit. Jadilah pembangkang yg berideal dan berilmu dgn memberi komen yg membina. Jgn diikutkan hati anda yg penuh dgn kebencian terhadap pihak lain. Perbaiki diri sbl menyalahkan pihak lain. Saya akui UMNO/BN pun tak semuanya baik tapi biarlah teguran/bantahan anda tu berhemah barulah org respect anda dan parti anda.

      Delete
    2. Sorry bro.. MSO Melayu orang kuat anwar kata Phakatan boleh menang dalam 90 kerusi parlimen. Anwar jadi pensyarah dah lepas ini.

      kasian aku kat bro ini.. jangan mareee

      Delete
  3. Ralit dengar akujanji kerajaan BN, macam dok dengar perbentangan bajet tahunan.

    ReplyDelete

  4. Lihat BUKTI jelas kenapa kami BERSARA awal dari UMNO...

    BUKTI 1
    BUKTI 2
    BUKTI 3
    BUKTI 4

    Pastikan adik2 semua keluar mengundi nanti.. Keluar mengundi PAS, PKR @ DAP walaupun adik2 mendapat saguhati atau duit daripada UMNO dan Barisan Nasional... Walaupun adik2 terpaksa berada di kem Barisan Nasional, pastikan adik2 mengundi PAS, PKR @ DAP... Asalkan Bukan UMNO.... OK!!! :-)

    Tolong bantu kawan2 kita yang sedang berkempen di laman2 di bawah....
    http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=18
    http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
    http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
    http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics
    http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=6

    ReplyDelete
  5. Akujanji BN ni kurang menarik berbanding manifesto PR. Sdr Rafizi dan PR menawarkan lebih banyak ganjaran mata dan jualan harga runtuh. Ibarat pepatah orang2 tua, dengar guruh dilangit air tempayan dibuang jangan. Harap2 rakyat tidak tertipu sbb manifesto mereka bukan janji pilihanraya kata Khalid Ibrahim.

    ReplyDelete
  6. Mummy, Saiputdin Nasution kata BN tiru manifesto PR! Dia kata klu lagu tu baik bagi PR yang perintah Malaysia. Dia kata pemimpin BN tak tau buat manifesto!!
    Dia kata BN pun tak reti buat belanjawan negara..dasar2 kerajaan.
    Tapi bila teringat apa yg bekas YB Tanjong Dawai...Rosnah Majid habaq kat saya dlm 3 , 4 bulan lepas...si Saiputdin ni..nak bercakap pun minta Kak Rosnah buatkan text untuk dia cakap.
    Nak buat text ucapan minta pemimpin BN buat...hahah
    Dia sendiri tak tau nak buat...tu pun jangan ada hati nak ngutuk orang.
    Baghal punyai geng kunyit!!!
    Bila kepala penuh taik cakap pun bau longkang..

    ReplyDelete
  7. Manifesto ke Akujanji ke tidak ada apa-apa yang signifikan melainkan jika BN kata dia akan hapuskan amalan kronismenya yang telah membawa kekakyaan kepada semua Ketua Bahagian UMNO dengan mudah aje. Lihat dua contoh, Sharizat dapat RM250 juta (projek lembu), Najib daapt RM500 juta dari Scorpene dan banyak lagi Ketua Bahagian dapat lumayan dan rakyat biasa dapatlah sekali RM500 setahun atau RM42 atau RM1.40 sehari! Rakyat buka mata dan jadi bodoh diklentong dek BN selama ini.

    ReplyDelete
  8. nak kurangkan hutang negara xde dalam menifesto ke? Bertambah la lagi hutang negara, rakyat juga la yang terseksa.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.