Sunday, April 14, 2013

DI SAMPING DATUK MUSTAFA ALI MENUTUP MULUT DI KEDAH ADA KETUA BAHAGIAN SEDANG SIBUK MEMPROMOSI DIRI

Berhubung isu video terlampau Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali yang setiap saat dihujani dengan berjuta persoalan khasnya mencari jawapan samada watak di dalam video itu fabrikasi atau aksi beliau, beliau mengambil keputusan untuk menutup mulut.
Untuk menyelamatkan keadaan beliau telah melantik peguam Awi & Co untuk uruskan soal jawab isu ini.
Tindakan tutup mulut beliau ini sangat bertepatan dengan ayat 65 Surah Yaasin yang membawa maksud "Pada hari ini Kami tutup mulut mereka dan berkatalah kepada Kami tangan-tangan mereka manakala kaki mereka pula menjadi saksi tentang apa yang telah mereka usahakan dahulu”. 
Dalam lain perkataan jika itu ditaarifkan sebagai wayang gambar maka biarlah anggota badan berbicara. Kata MB Terenganu “Namun bagi orang Islam, kalau betul sekalipun, tidak elok dedahkan hal peribadi orang lain. Kalau kita tutup peribadi (aib) orang, Insya-ALLAH aib kita juga akan ditutup di akhirat kelak,”. 
Meninjau perkembangan terkini politik di Kedah telah terdapat satu spanduk (lihat visual di atas) mendesak si polan bin si polan untuk dipilih sebagai calun Parlimen. 
Tindakan untuk ‘planting’ beberapa penyokong upahan dengan meletak kain rentang seperti di atas sebagai strategi melobi untuk menjadi calun dilihat sebagai tindakan gelojoh, tidak waras dan terdesak. 
Tindakan ini secara tidak langsung mendedahkan betapa gelabahnya seperti cacing kepanasan pemimpin ini apabila menyedari namanya tidak dicalunkan. Secara langsung tindakan ini adalah untuk memberi tekanan dan desakan kepada Presiden parti DS Najib untuk memilih beliau sebagai calun PRU13 walaupun beliau pernah kalah kerana mensabotaj kawan calun ADUN pada PRU12 yang lepas sehingga dilabelkan sebagai calun kitar semula. 
Hakikatnya jika beliau tidak dicalunkan maka individu inilah kelak yang akan berpaling tadah dan akan sabotaj secara halus terhadap parti. 
Tindakan ini juga tidak bersandarkan kepada kekuasaan Allah SWT yang lebih berkuasa menentukan siapa untuk siapa, mengapa dan bagaimana. Memperalatkan beberapa penyokong tegar adalah tindakan desprado Pak Pandir bersamaan tindakan PKR untuk menawan Putrajaya. 
Di dalam situasi negeri yang kalah seperti Kedah semua pihak haruslah akur dan hormat dengan keputusan pucuk pimpinan parti dan tidak bertelingkah sesama sendiri demi kerana gila untuk menjadi YB.

7 comments:

  1. malang sekali hanya puak2 bloger umno/bn ja yg kecoh pasal video mustaffa ali ni.aku ingat xde sorang pun dari para penyokong pakatan rakyat yg percaya.kalau tuan nak tolong highlightkan cerita ni pun dah xde maknenya.bak kata abraham lincoln "kita boleh menipu seseorang sepanjang masa,kita boleh menipu semua orang pada satu masa saja,kita xboleh menipu semua orang pada semua masa".zaman pop yeh yeh dah berlalu la tuan punya blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp yg sebenarnya kita tak boleh tipu diri kita bila tgk vedio tu burit la klu aku ckp dlm hati cai2 pr bila tgk vedio tu tak caya

      Delete
  2. Itulah MR antara Bahagian UMNO yang kalut di Kedah selain Merbok.

    1.Pokok Sena 2.Padang Serai. 3.Sungai Petani 4.Merbok 5.Baling 6.Kuala Kedah 7.Jerai. 8.Sik
    9.Kulim/B.baru.

    Akhirnya bila pengundi rasa menyampah terimalah hasilnya.
    Contoh terbaik ialah Pokok Sena yang nak tumbang dan reput.

    ReplyDelete
  3. Saya tak ada parti. Tapi saya sentiasa ikuti perkembangan semasa politik di P14. Harap DSN tidak terpengaruh dgn geraksaraf tokoh tsb. Bak pepatah org tua2, orang tamak selalu rugi. Selayaknya tokoh berkenaan tidak perlu lagi dipilih sbg calon P14 kerana perasaan tamak beliau UMNO hilang kerusi P14 dan N26. Harapan saya, calon UMNO P14 nanti bukanya dari kalangan No 1,2 atau 3 mahupun Ketua Penerangan yg memang tiada ketokohan. Carilah calon lain yg lebih berwibawa dan fresh. Ramai lagi tokoh muda yg ada di P14 yg lebih profesional dan berwibawa berbanding dgn kepimpinan UMNO P14 yg ada.

    ReplyDelete
  4. P08 Pokok Sena nampaknya YAB PM mengulangi kesilapan PM Pak Lah bilamana menempatkan setpol sebagai calon kerana setpol iti rumahtangga pun takdak dalam kawasan. kelauarga dia pun menyokong pembangkang. terimalah hakikat bahawa pada pemerhatian saya P08 akan kalah lagi

    ReplyDelete
  5. Anon 503, tak payah belagak pandai nak quote abraham Lincoln ka sapa ka. Pokok pangkai kalu pemimpin dah ada skandal - letak jawatan saja - bukan soal betoi salah, fake video or genuine.

    Pakatan haprak memang no class. Sticking on to their post like leeches to suck the public. Takdak malu.

    Ikot BN in style. Dah skandal mengaku aja. Resign. Macam thamby cik soilek mike tyson. Macam AI kita sack dia. Mic VP pon kena. Public post kena ada public responsibility to be clean - all the time.

    Ubah lah perangai hampa Pakatan haprak oii..

    ReplyDelete
  6. bodoh betul pencacai pembangkang ni,,,klu nk spin pn tgok la dlu mcm mana,,video tu mmg betul xpayah la nk spin ckp video tu di edit,,kalau video boleh edit dlm masa 15 minit, org yg sama, tempat yg sama,,mmg teror la org malaysia yg buat video ni,,negara barat dan jepun pn x mampu nk buat video yg mcm ni,,,kalau diorang mampu buat,,dah lama pembangkang kt U.S tu buat OBAMA tengah berzina dgn kuda.. dasar mmg jenis keparitan,,bila dia kene semua x betul,,tp bila umno kene, yg x betul seboleh2nya nk dikatakn betul,,,mmg haprak betul parti PAS ni,,,semua nk di spinkn..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.