Saturday, November 8, 2008

Ghoplah! Kenyataan Yang Simpang Kalewang.

Dalam Star 6/11/2008 Pak Lah kata "ANYONE CAN BE THE PRIME MINISTER"- Its Up to The People, Justs As The American Have Done.
Dalam Utusan 8/11/2008 Rais Yatim kata "TIDAK LOGIK BANDING KEMENANGAN OBAMA" - Mereka (AS) Tidak ada Peruntukan Yang Berkait Dengan Pelbagai Kaum. Politik Dan Masyarakat Kita Berbeza Dendan Politik Negara Itu Walaupun Nilai Demokrasi Serba Sedikit Boleh diKaitkan.
Mummy naik penin dan melilau dok pikiaq dua kenyataan pemimpin Melayu ni. Mummy tak risau kalau kenyataan sebegini mai dari MCA, Gerakan, DAP atau mana-mana parti serpihan. Kata Rais lagi jangan ada pihak yang cuba "tumpang semangkuk" kemenangan Obama dan mengaitkan dengan senario politik negara.
Macama mana kata jangan tumpang semangkuk? dalam satu periuk pun dah ada dua-tiga mangkuk!
Pak Lah ooo.. Pak Lah, Hang Dah Nak belah, Hang Jangan Bagi Kami sumua Ghoplah, Retak Dah Dok Tunggu Belah.

5 comments:

  1. mami ni pun,dalam ni cakap pandai,tapi bila pak lah mai penang,mami kerenyih sampai telinga,bila jumpa sharipah aminah,mami kalu boleh nak dok dalam kain dia..mami ni semua kita kenai sangat-sangat lah..

    ReplyDelete
  2. Pak Lah ni bukan saja ghoplah kepala jingga tapi mangkuk hayun. Orang Penang ingat dia jadi PM bolehlah tolong, rupanya pelingkup.Dah nak merambus pun nak banyak cakap, merepek pulak tu. Betuilah Pak Lah ni perosak melayu, baru la ni saya tau dia bukan melayu, tapi badwi merempat campur cina.

    ReplyDelete
  3. Cucupakkasim oiiii...
    Memang la kalau Pak Lah mai Penang Mummy kena la hormat dia.Mummy hormat Pak Lah sebagai Pak Lah yang Mummy kenai dulu. Tapi bila Pak Lah jadi PM, Pak Lah telah diwarnakan oleh anak menantu dia. Pak Lah dah jadi lain teruih.Mummy tau Pak Lah serba salah sebab ada anak pompuan sorang. Intan payung gunung meletup.Nak marah menantu takut anak tersinggung. Tapi sebagai PM Pak Lah tak perform. Habaq mai apa yang Pak Lah buat? Tapi kalau sebagai bapak Pak Lah very highly performed.

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Sebagai pemimpin, seharusnya mereka berfikir berkali kali sebelum bercakap sesuatu. Dalam politik dan pemerintahan, 'ayat' yang keluar dari mulut pemimpin adalah 'fatwa' dan ini sangat merbahaya seandainya 'ayat' yang di keluarkan itu telah membuka ruang yang selama ini masih dipertahankan. Bila rakyat memberi pemimpin satu amanah untuk memegang kunci kepada pintu pintu kuasa dan kedaulatan bangsa, pemimpin itu sendiri yang telah membuka satu pintu penting, maka bayangkanlah berapa pintu lagi yang akan di buka nanti? Pemimpin perlu bersikap sebagai pemimpin dan bila bercakap jangan berdasarkan kepada ikut suka sahaja. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya..

    ReplyDelete
  5. Anwar ibrahim al juburriiiiiiii.
    dok jolok pungkoq MUMMY...

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.