Friday, April 12, 2013

DATUK MUSTAPHA ALI TIDAK BERDOSA KERANA DIANIAYA

Hari ini hari Jumaat, penghulu segala hari. Pagi ini warga siber bersarapan dengan satu lagi pendedahan visual-visual lucah yang melibatkan Datuk Mustapha Ali, Setiausaha Agong PAS. Nampaknya makin dekat dengan PRU ke 13 makin rancak dan galak media sosial dikotori dengan berbagai paparan lucah dan berahi. 
Di dalam wawancara dengan sebuah portal berita Datuk Mustapha secara ‘gentlemen’ tampil menjelaskan dan mengakui beliau adalah lelaki dalam video yang tersebar semalam dan wanita berkenaan sebenarnya adalah isteri beliau yang sah. 
Beliau amat kesal dengan permainan politik jijik Pakatan Rakyat dan percaya perbuatan ini adalah hasil kerja orang 'dalam' PR sendiri. Menikam dari belakang untuk menghancurkan kebangkitan politik beliau.
Perkahwinan adalah dituntut di dalam Islam. Kahwin lah dua, tiga atau empat tetapi kalau tak mampu dan tidak bertenaga seorang sudah mencukupi. Tidak ada satu syarat pun yang ditetapkan oleh agama Islam untuk si suami mesti mendapatkan keizinan dari isteri pertamanya jika beliau ingin menambah lagi isteri. 
Cuma persoalannya sejauh mana keberanian si suami untuk berhadapan dengan isteri pertamanya. Kalau ketakutannya mengatasi keberanian isteri pertamanya adalah lebih baik si suami berkahwin secara sembunyi-sembunyi. 
Apabila bercakap tentang keberanian si suami masyarakat sering keliru di dalam membuat tafsirannya. Kadangkala si suami kelihatan berani, jaguh dan hebat berpidato di hadapan ribuan penyokong partinya di salang seli pulak dengan takbiiirr “Allahhuakbar!!” tetapi semua itu bukan ukuran keberaniannya di hadapan isterinya. 
Kerana isteri seringkali mudah hilang kewarasannya, beremosi dan menyinga bagai harimau hilang anak ketika di paras darjah ini si isteri tidak mudah dipujuk dan dilentur dengan gema takbiirr “Allahhuakbar!!”. 
Dialog yang sering membuat si suami menjadi bodoh dan rasa bersalah ialah “OOOO…dulu sebelum jadi YB, belum jadi Menteri, masa susah, badan gedempol inilah yang awak peluk siang malam. Hari ini bila dah jadi YB, bila dah senang mula lah miang nak kawin lagi, nak tambah bini. Nak yang tegang nak yang cekang. Sekarang awak pilih!!! Saya atau pompuan tu!!” Jeng...jeng..jeng. Ini lah di antara dialog drama sebabak yang membuat si suami menjadi kelu, bisu, lemah dan lembik ditambah pula apabila si isteri mendapat sokongan padu anak-anak perempuan. 
Maka tidak hairan lah jika insiden sebegini meruntun rumah tangga Datuk Mustapha Ali sehingga beliau terpaksa bersembunyi dan berjumpa isteri mudanya dibilik hotel.
Cuma kesilapan besar beliau ialah menginap di bilik dan hotel yang sama sehingga musuh politik dalamannya dapat menghidu dan memasang kamera tersembunyi. 
Bukan menjadi kesalahan kepada Datuk Mustapha Ali jika wanita itu memang isterinya malah mereka yang mengaibkannya telah melakukan satu fitnah dan dosa yang besar bersamaan dosa membunuh. 
Kesimpulannya, Datuk Mustapha Ali lebih bersih dan mulia kerana berani membuat pengakuan daripada sesetengah pemimpin pembangkang yang bijak bersandiwara dengan berlumuran najis dan dosa depan belakang. 
"Kasihan Datuk, apa nak buat bersabarlah"

34 comments:

  1. kena batang idung sendiri kata rosmah tak tutup aurat. bini orang pas lagi sexy seluar ketat rambut mengirai

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya benar..kalau itu bini dia..cakap la lagu ni- " ini UMNO/BN sangat jahat..saya bersegama dgn bini saya pun diorang skodeng buat modal fitnah...." tapi dia kata -"fitnah" apa ni mcm bang non dah

      bekas suka bang Non (dulu laaa)

      Delete
    2. kalau tu fitnah si berahim kena jawab lagu ni- " UMNO/BN ni tadak modal..saya dgn bini muda saya sedang make love pun skodeng amek buat fitnah" tapi dia jawab lagu ni-" saye di fitnoh" dan die serah pade peguam die..macam bang non dah

      bekas suka bang non (dulu laaaa)

      Delete
    3. Jika itu bini dia tak paaaa... orang yang buat video dan sebarkan memang berdosa. Mustaffa tak berdosa sebab itu bini dia, Mutaffa Ali terinaya.

      Nampak gambar dan jalan cerita serta style buat kerja tu, tak kan buat dengan bini macam tu?. Kita pun ada biniiii... Ni buat tergopoh gapah bagi duit betina tua cabut... Mustaffa pun tak mandi junub dah... Bini apaaaa...? Berzina lah tuuuu... Orang PAS, tokoh besar pulak tuuu...

      Delete
  2. MR.
    Apa pun jangan tuduh UMNO pula jadi dalang semua angkara ini.

    ReplyDelete
  3. wauuuu ini macam ke?tahniah kepada pengantin baru..

    ReplyDelete
  4. Betul tu. Nafkah batin boleh bagi. Nafkah zahir bagilah selepas selepas pekena. Lepas tu boleh balik. hahaha... apa cerita ni mummy?

    ReplyDelete
  5. Yg tau boss kemana adalah org meka sendiri atau sekutu..bila tau ada aktiviti x sihat maka meka akan cari..supaya boleh gunakan untuk tujuan politik dalaman..org luar x tau semua pergerakan boss meka..cuma yg amat rapat..x perlu tuduh parti lain..musuh dlm seluar..bukan selimut la ni

    ReplyDelete
  6. Adakah umno di salahkan kan jika butuh sendiri yg gatal..pas patutnya x buat perkara mcm ini sebab Parti Isle..berak..bab betina, bab duit, ..semua serupa..Nafsu x kita parti..tak kira bserban atau tidak

    ReplyDelete
  7. kalau bini die xde plak org nk rakam. sbb nanti die bole buktikan tu bini die. ni kerja org dalam xnk bg die btanding. klu keje umno, baik klua slps penamaan calon. kite sume manusia, bukan maksum. nafsu ada. jgn duk agung or angkat sgt org..nabi n rasul je cukup.

    ReplyDelete
  8. Tolong bagitau media mana yg Stopa ni buat pengakuan.

    ReplyDelete
  9. Tua-tua pun miang juga.....Pak Lebai lagi sakan.
    Dulu mat sabu

    ReplyDelete
  10. bagus kalau dah kawin. cuma si isteri tidak bertudung kalau tak silap. aku ada down load video penuhnya. aku kesian kat Najib Razak sebab hari hari org kutuk isterinya tak bertudung. apa beza ye?

    ReplyDelete
  11. sy dah jenuh google 1 hari 1 malam ..sy nak tgok vedio pengakuan dia yg perempuan ni isteri dia jika ada temuramah @ preess conference tlg masukan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni blog menipu...

      Delete
    2. Media Social sekarang berdepan satu fasa oblivion sumber berita yang di clon. Awak patut saksikan filem Oblivion lakunan Tom Cruise.
      ....

      Delete
  12. kecian korang.. terus percaya... hurmm... ceteknya akal......

    ReplyDelete
    Replies
    1. reverse psychology arr kiranya nih ....

      Delete
  13. Bukankan lebif berkesan semasa kamera menangkap Mustafa dalam keadaam tak bermoral itu, pihak pembuat skrip itu panggil Jatan Agama berkenaan dan polis serang dan terus caj Mustafa? Baru ori, ini tak buat kerja tak profesional dan mahu rakyat bangang mempercayainya. Itu mentalliti pariah, low class dan sangat menjijijkan

    ReplyDelete
  14. Bijak betoi anon 1:37pm, nanti kalau ada rakaman eksiden maut, kita tayang balik pastu rewind dan stop betoi2 before orang tu mati...

    bengong

    camera vid n cctv pun xreti beza

    ReplyDelete
  15. dia yang salah..perangkap cuma perangkap. tapi dia sendiri yang buat pilihan utk berzina, sekaligus melanggar perintah Tuhan. takde sesapa yang paksa dia buat mcm tu.

    ReplyDelete
  16. Tapi kenapa tak declare in the 1st place kalau itu yg sebenar..dan mengapa ada berita memberitahu bahawa wanita itu mengaku dia diupah utk perangkap stopa???

    ReplyDelete
  17. BN celaka lahanat laknatullah...nantikan pembalasan Allah yg tak terhingga nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. adakah sebab kerana membuka cerita pemimpin untuk menyedarkan rakyat?

      Delete
  18. Siapa betul siapa salah..Allah maha mengetahui.

    ReplyDelete
  19. PAS apa bezanya Kamu dengan parti lain.bezanya cuma kamu lebih teruk dari parti yang kamu kencam.malah parti kamu sebenarnya parti yang dibelakangi dan dinaungi DAJJAL. Dajjal kerjanya memesong dan menyesatkan umat manusia terutama umat islam.Kamu tutup sekolah pondok agama.malah kamu lantik orang orang yang tidak berkelayakkan untuk menerajui islam.kamu bercakap soal agama tetapi kamu jual hak agama islam (ALLAH)kepada kafir. Kamu merosakkan alam sekitar. kamu sebabkan ketidak seimbangan dalam kehidupan masyarakat islam(keluarga bercerai berai).Kamu iktirafkan maksiat di pulau pinang dan selangor dan berdiam diri terhadap pertukaran agama islam kepada agama lain ,kamu menafikan hak orang miskin unutk memiliki tanah.oleh itu kamu adalah Tentera DAjjal.

    ReplyDelete
  20. Kalau btul bini no 2 kenapa di akhir sesi bayar dgn duit dalam sampul macam bayar pelacur? Dan apakah stopa tak sediakan rumah utk bininya itu? Ini macam tak adil..berdosa poligami camni..

    ReplyDelete
  21. hahhahha....nih bukan macam hubungan seorang suami isteri...kalau suami isteri tentu ada mereka bersayang2 sekurnag2nya sebelum bersama bercium bagai ( u know what I mean)... nih tekan bell, bukak pintu tanpa kemesraan langsung, bukak baju pakai tuala, baring then mengenjut xsampai beberapa minit dah habis....then pompuan tuh terus pakai jeans, STOPA SPENDA terus bagi duit dati dalam envelope pulak tuh bukannya dari dompet.......suami isteri mende????

    ReplyDelete
  22. Pandai jugak Stopa ni bagi duit dari envelop. Kalau dari Tin Milo punah PAS. Hancur lebur tinggal spenda.

    ReplyDelete
  23. video ni bukan nak tayang sangat pasal stopa buat zina..MORAL FOR THIS STORY,,,ADA KAH ORANG YANG MACAM NI HENDAK KITA JADI KN PEMIMPIN, BERTOPENG KN AGAMA BERNAFSU KAN SYAITAN. kite bukan giler kuasa tapi kita taknak ORANG GILER YANG BERKUASA

    ReplyDelete
  24. Hantu Raya Stoppa dan 'bini'nya tak mandi wajib selepas aksi. Kemana pergi beliau lepas tu. Solat Hajat ke?

    ReplyDelete
  25. Yang syiouk lagi tu Hadi kata stopa sakit lutut, mana boleh nak menghenjut hehe,...politik dan shahawat buat otak manusia jadi biol,...

    ReplyDelete
  26. Betul Mustafa Ali tak berdosa@bersalah...yang berdosa@bersalah ialah "KOTENYA"......

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.